Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare - Treisman, Karen

-30%
Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare

Editura TREI


Livrare in:  Bucuresti - Sector 1

Tara: *
Judet: *
Oras: *
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: Gratuit

Ajunge: Sâmbătă, 28.12 - Duminică, 29.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: Gratuit

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 8 Lei

Ajunge: Luni, 30.12 - Marți, 31.12
In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Luni, 30.12 - Marți, 31.12
In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

Ajunge: Marți, 31.12 - Miercuri, 01.01
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: Gratuit

Ajunge: Sâmbătă, 28.12 - Duminică, 29.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: Gratuit

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 8 Lei

Ajunge: Luni, 30.12 - Marți, 31.12
In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Duminică, 29.12 - Luni, 30.12
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Luni, 30.12 - Marți, 31.12
In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

Ajunge: Marți, 31.12 - Miercuri, 01.01
Acest produs se afla in stocul furnizorului iar in cazul in care titlul a fost recent epuizat/delistat din stocul acestuia veti fi informat prin email si sms in maxim 4 zile lucratoare.
Apreciere: 5.1/7 (7 voturi)
Calificativul nostru
Recomandat
PRP: 129,00 Lei 90,30 Lei economisesti: 38.7 Lei
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

Descriere - Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare

Volumul de fata este plin de resurse valoroase – informatii, idei si tehnici creative care sa-i inspire si sa-i sustina pe terapeutii care lucreaza cu copii cu traume relationale sau de dezvoltare. Bazandu-se pe diferite modele terapeutice oferite de scolile contemporane de psihoterapie (sistemica, psihodinamica, neurobiologica, cognitiv-comportamentala si psihoterapia bazata pe atasament), Karen Treisman explica impactul traumei asupra copiilor, adolescentilor si familiilor acestora, aratand modul in care efectele pot fi regasite in diferite simptome cum ar fi cosmarurile, dificultatile de somn, dezechibru emotional, episoade de furie exploziva. Teoriile si strategiile terapeutice sunt acompaniate de peste 100 de fise de lucru, fotografii si ilustratii ce pot fi folosite de practicieni.
Cartea este utila nu numai psihoterapeutilor care lucreaza cu copii si adolescenti, ci si profesorilor, psihologilor, parintilor, asistentilor maternali, tutorilor, parintilor adoptivi si personalului ce lucreaza in centrele de tratament.

Karen Treisman este psiholog clinician si psihoterapeut si publicat numeroase carti despre abordarea clinica a traumei relationale. Conduce Centrul de consultanta Safe Hands and Thinking Minds

Patrick a adus in casa un melc din gradina. In loc sa%u2011i spuna: "Iesi cu chestia aia murdara din casa!, mama sa adoptiva i%u2011a zis: "Ia te uita! Cum se numeste acest melc? Patrick a raspuns: "Domnul Lipicila. Pentru a impune limitele, tinand totodata cont de perspectiva lui Patrick si de puterea parentajului prin joaca, Janice a spus: "E un nume excelent - ce%u2011ai zice sa mergem sa ne jucam cu domnul Lipicila afara? Melcii se simt cel mai bine afara - pe pamant si langa copaci. Nu le place sa stea inauntru. Pe urma, putem sa%u2011l desenam pe domnul Lipicila sau sa%u2011i facem niste poze. Cum ti se pare aceasta idee?

Maxine avea un cosmar recurent in care se ineca in cada de baie. Dupa ce a parcurs niste tehnici de procesare si integrare, si%u2011a externalizat cosmarul sub forma unui val urias care o lasa fara suflare. A desenat valul care o coplesea si a reflectat apoi la cum se simtea din punct de vedere emotional, senzorial si fizic atunci cand era coplesita de val. Maxine s%u2011a desenat apoi sarind si facand surfing pe val. De asemenea, a invatat si exercitii de respiratie si relaxare, imaginandu%u2011si apoi cum se scurge valul si toata apa se transforma in ciocolata calda.

Cuprins

Capitolul 1 Introducere in modul de folosire a cartii, principiile sale calauzitoare si rationamentul care sta la baza sa
Capitolul 2 Instrumente pentru a sustine evaluarea si construirea unei relatii cu persoanele tinere
Capitolul 3 Crearea unui cadru multinivelar de siguranta (siguranta interna, emotionala, fizica, perceputa)
Capitolul 4 Strategii pentru sustinerea copiilor cu traume relationale si de dezvoltare pentru a%u2011si identifica, numi, exprima si regla trairile emotionale
Capitolul 5 Practici bazate pe speranta, rezilienta si puncte forte
Capitolul 6 Intarirea si sustinerea relatiilor "parinte–copil, a increderii relationale si a legaturilor interpersonale
Capitolul 7 Echipa din jurul familiei: cum sa avem grija de cei ce au grija
Capitolul 8 Strategii pentru a intelege, a reduce si a raspunde la izbucniri emotionale, crize de furie, manie si expresii ale instabilitatii emotionale
Capitolul 9 Sustinerea copiilor care au cosmaruri si dificultati de somn
Capitolul 10 Pregatirea, planificarea, exprimarea si reflectia cu privire la incheieri, schimbari, despartiri si tranzitii

Multumiri
Bibliografie

Fise de lucru

Fisa de lucru 2.1 Intrebari si arii de evaluare atunci cand faceti o evaluare centrata pe atasament si trauma
Fisa de lucru 2.2 Bucati din mine
Fisa de lucru 2.3 Puzzle%u2011ul "Totul despre mine
Fisa de lucru 2.4 Colaj "Totul despre mine
Fisa de lucru 2.5 Curcubeul "Totul despre mine
Fisa de lucru 2.6 Genograme si genograme culturale
Fisa de lucru 2.7 Idei de exercitii ce presupun completarea de propozitii
Fisa de lucru 2.8 Lampa lui Aladin
Fisa de lucru 2.9 Vrajitorul dorintelor sau Dragonul visurilor

Fisa de lucru 3.1 Cand nu ma simt in siguranta/cand ma apar
Fisa de lucru 3.2 Factori declansatori multinivelari
Fisa de lucru 3.3 Explorarea sentimentului de siguranta
Fisa de lucru 3.4 Explorarea sentimentului si notiunii de siguranta - continuare
Fisa de lucru 3.5 Explorarea simturilor
Fisa de lucru 3.6 Mana mea senzoriala
Fisa de lucru 3.7 Lucruri care ma "mananca (precum o insecta)(factori declansatori)
Fisa de lucru 3.8 Lucruri care%u2011mi apasa butoanele (ma fac sa pierd controlul)
Fisa de lucru 3.9 Cartonase pentru ancorare, alinare si reglare
Fisa de lucru 3.10 Caracatita optiunilor
Fisa de lucru 3.11 Cufarul meu cu comori
Fisa de lucru 3.12 Cartonas de coping - exemplu
Fisa de lucru 3.13 Cartonas de coping ce poate fi completat

Fisa de lucru 4.1 Imi dau seama cand… simte… pentru ca imi arata acest lucru prin…
Fisa de lucru 4.2 Imi dau seama cand simt… pentru ca arat acest lucru prin…
Fisa de lucru 4.3 Un puzzle al emotiilor
Fisa de lucru 4.4 Un puzzle in forma de persoana pentru a reprezenta diverse emotii
Fisa de lucru 4.5 Mozaicul emotiilor
Fisa de lucru 4.6. Cutia emotiilor
Fisa de lucru 4.7 Cartonasele sentimentelor si emotiilor
Fisa de lucru 4.8 Tabelul cuvintelor ce denumesc emotii
Fisa de lucru 4.9 (Folosind metafore) Furia este…
Fisa de lucru 4.10 (Folosind metafore) tristetea este…
Fisa de lucru 4.11 (Folosind metafore) Fericirea este…
Fisa de lucru 4.12 (Folosind metafore) Ingrijorarea este…
Fisa de lucru 4.13 Desenati sau folositi plastilina pentru a ilustra diverse emotii pe fetele de mai jos
Fisa de lucru 4.14 Roata sentimentelor sau emotiilor
Fisa de lucru 4.15 Cand ai capul plin de ganduri si emotii
Fisa de lucru 4.16 Casa sentimentelor si emotiilor
Fisa de lucru 4.17 Televizorul si canalele emotiilor si sentimentelor
Fisa de lucru 4.18 Coloreaza, deseneaza sau fa o schita a locului si felului in care simti in corpul tau emotiile de baza
Fisa de lucru 4.19 Termometrul sentimentelor si emotiilor
Fisa de lucru 4.20 Ganduri, emotii, senzatii fizice si comportamente
Fisa de lucru 4.21 Cap, minte si maini
Fisa de lucru 4.22 Jurnalul gandurilor, emotiilor, actiunilor si senzatiilor

Fisa de lucru 5.1 Credinte de baza
Fisa de lucru 5.2 Ganduri si sentimente magnetice
Fisa de lucru 5.3 Reincadrare pozitiva si alternative la exprimarile de tipul "Nu face asta, "Nu mai… si "Nu
Fisa de lucru 5.4 Lista de sintagme si descriptori pozitivi
Fisa de lucru 5.5 Reflectez asupra calitatilor si punctelor mele forte
Fisa de lucru 5.6 Obiective SMART
Fisa de lucru 5.7 Jurnalul cufarului meu cu comori
Fisa de lucru 5.8 Daruri pe care le%u2011am primit si daruri pe care le pot oferi celorlalti
Fisa de lucru 5.9 "Imbutelierea momentelor speciale
Fisa de lucru 5.10 Puzzle%u2011ul calitatilor
Fisa de lucru 5.11 Mozaicul calitatilor
Fisa de lucru 5.12 Steaua punctelor forte
Fisa de lucru 5.13 Tehnica de terapie narativa Copacul Vietii
Fisa de lucru 5.14 Capsula timpului
Fisa de lucru 5.15 Lampa lui Aladin
Fisa de lucru 5.16 Vrajitorul dorintelor sau dragonul visurilor
Fisa de lucru 5.17 Abordarea bazata pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere a calitatilor

Fisa de lucru 6.1 Cum sa fiu in siguranta
Fisa de lucru 6.2 Exercitiu despre emotiile de baza si istoricul emotiilor
Fisa de lucru 6.3 Cum sa ascult cu creierul si corpul: a fi atent la multiplele niveluri si nuante ale comunicarii
Fisa de lucru 6.4 Explorand natura si calitatea relatiei parinte–copil
Fisa de lucru 6.5 Asemanari, deosebiri si puncte comune
Fisa de lucru 6.6 Relatia noastra atunci, acum si in viitor
Fisa de lucru 6.7 "Imbutelierea momentelor speciale
Fisa de lucru 6.8 O capsula a timpului pentru relatia noastra
Fisa de lucru 6.9 Dorinta mea pentru mine, pentru tine si pentru relatia noastra
Fisa de lucru 6.10 Abordarea bazata pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere focalizata pe relatie
Fisa de lucru 6.11 Hranirea si intarirea relatiei noastre

Fisa de lucru 7.1 Cand nu ma simt in siguranta si am nevoie sa ma protejez
Fisa de lucru 7.2 Reflectez si reprezint vizual cum ma simt in momentele cele mai bune si cele mai rele
Fisa de lucru 7.3 Imi dau seama cand ma simt epuizat/stresat, pentru ca arat acest lucru prin…
Fisa de lucru 7.4 Cum imi umplu rezervoarele emotionale, fizice, cognitive si spirituale
Fisa de lucru 7.5 Ce ma face sa ma simt bine si recompensat?
Fisa de lucru 7.6 Factori declansatori multinivelari
Fisa de lucru 7.7 Puncte sensibile si factori declansatori legati de o anumita situatie/un anumit comportament
Fisa de lucru 7.8 Jurnalul cufarului meu cu comori
Fisa de lucru 7.9 Cartonase cu idei de ancorare, alinare si echilibrare
Fisa de lucru 7.10 Cartonas de coping - model
Fisa de lucru 7.11 Promisiunea si planul meu de a avea grija de mine

Fisa de lucru 8.1 Furia este… (folosind metafore)
Fisa de lucru 8.2 Cum arata…?
Fisa de lucru 8.3 Imi dau seama cand simt… pentru ca o arat prin…
Fisa de lucru 8.4 Coloreaza, deseneaza sau creeaza pentru a arata unde si cum simti emotiile in corp
Fisa de lucru 8.5 Externalizarea si intrebarile inspirate din terapia narativa
Fisa de lucru 8.6 Punctele forte (avantajele) si riscurile (dezavanta%u2011jele) exprimarii furiei
Fisa de lucru 8.7 Jurnalul gandurilor, emotiilor si actiunilor - activitati de reflectie
Fisa de lucru 8.8 Raspunsuri diferite si reflectie
Fisa de lucru 8.9 Oala emotiilor ce fierb 11
Fisa de lucru 8.10 Termometrul sentimentelor si emotiilor
Fisa de lucru 8.11 Consolidarea si sustinerea dezvoltarii functiilor executive si abilitatilor cognitive

Fisa de lucru 9.1 Grija este (exprimare metaforica)...
Fisa de lucru 9.2 Luptatorul meu ninja impotriva cosmarurilor

Fisa de lucru 10.1 Cand nu ma simt in siguranta/ma apar
Fisa de lucru 10.2 Atunci, acum, in viitor
Fisa de lucru 10.3 Idei si teme de discutie pentru terminarea terapiei
Fisa de lucru 10.4 Capsula timpului…
Fisa de lucru 10.5 "Imbutelierea momentelor speciale
Fisa de lucru 10.6 Magnetii gandurilor, emotiilor si senzatiilor
Fisa de lucru 10.7 Cufarul cu lectii, momente si amintiri
Fisa de lucru 10.8 Dorintele mele pentru mine insumi, pentru ceilalti, pentru lumea intreaga
Fisa de lucru 10.9 Lampa lui Aladin
Fisa de lucru 10.10 Cum sa am grija de mine, sa ma intaresc si sa continui calatoria
Fisa de lucru 10.11 Abordarea bazata pe puncte forte: scrierea unei scrisori de apreciere

Fotografii

Fotografia 2.1 Desen realizat impreuna
Fotografia 2.2 Un exercitiu de tip "mazgalitura la care sunt folosite creioane si plastilina
Fotografia 2.3 Fiecare dintre papusile incluse intr%u2011o matrioska reprezinta un alt aspect al personalitatii sau identitatii copilului
Fotografia 2.4 O papusa de tipul "Totul despre mine, desenata cu ajutorul creioanelor colorate
Fotografia 2.5 Un copil indica lucrurile care ii plac si fac parte din identitatea sa folosind un glob pamantesc - Lumea lui Charlotte
Fotografia 2.6 Un adolescent isi exprima preferintele si interesele pe un zid al identitatii desenat in stil graffiti
Fotografia 2.7 Un copil isi exprima preferintele si interesele pe benzile unui curcubeu, iar pe nori indica lucrurile pe care le gaseste dificile
Fotografia 2.8 Un colaj "Totul despre mine
Fotografia 2.9 Un puzzle "Totul despre mine sub forma unei persoane (vezi modelul din Fisa de lucru 2.3) alaturi de un colaj foto "Totul despre mine
Fotografia 2.10 Un joc "Totul despre mine folosind dulciuri colorate
Fotografia 2.11 Un puzzle "Totul despre mine
Fotografia 2.12 Povestea numelui meu
Fotografia 2.13 Initialele numelui meu sub forma de desen
Fotografia 2.14 Genograma realizata cu ajutorul figurinelor
Fotografia 2.15 Harta eco realizata cu ajutorul abtibildurilor reprezentand persoane
Fotografia 2.16 Autoportret al unui copil care se descrie pe el insusi ca fiind "cu pete pe fata, urat, cu nasul mare si colti
Fotografia 2.17 Masti ale sentimentelor "inauntru/afara
Fotografia 2.18 Desen de tip portret dublu
Fotografia 2.19 Sculptura a familiei pe baza de figurine
Fotografia 2.20 Desenul familiei realizat de un copil
Fotografia 2.21 O reproducere a lumii unui copil realizata in nisip
Fotografia 2.22 O imagine a trecutului, prezentului si viitorului
Fotografia 2.23 Durerea de cap externalizata pe o papusa
Fotografia 2.24 LEGO si plastilina pentru a masura sentimentele
Fotografia 2.25 Bile de plastilina pentru a masura sentimentele
Fotografia 2.26 Lichid colorat mai intens sau mai putin intens pentru a masura sentimentele
Fotografia 2.27 Materiale folosite pentru o axa a timpului incluzand evenimente recente
Fotografia 2.28 Lantul evenimentelor
Fotografia 2.29 Lantul evenimentelor folosind piese de domino

Fotografiile 3.1, 3.2 Fete de perne decorate cu desene ale locului sigur
Fotografia 3.3 Un poster/montaj foto al locului sigur
Fotografia 3.4 Harti diferentiate ale corpului atunci cand copilul se afla in locul sau sigur versus atunci cand pe copil il viziteaza furia: "Cum m%u2011am simtit aseara cand… si "Cum ma simt cand sunt in locul meu sigur
Fotografia 3.5 Locul sigur imaginar al unei sirene magice
Fotografia 3.6 O poarta a zanelor si o cheie magica pentru a patrunde in locul sigur
Fotografia 3.7 Un loc sigur pentru Lila
Fotografiile 3.8–3.10 Diferite elemente de siguranta care pot fi incorporate intr%u2011o povestire pe tema sigurantei
Fotografiile 3.11 si 3.12 Exteriorul si interiorul propriei mele cutii senzoriale a starii de calm
Fotografia 3.13 Cateva obiecte dintr%u2011o cutie senzoriala
Fotografia 3.14 O persoana imaginara de incredere alcatuita din diverse parti si calitati
Fotografia 3.15 O sculptura a unei persoane de incredere
Fotografia 3.16 Inger pazitor
Fotografia 3.17 Breloc cu reprezentarea unei persoane speciale
Fotografia 3.18 Papusi de hartie ce reprezinta echipa din jurul copilului
Fotografia 3.19 Colaj inspirat de Nelson Mandela
Fotografia 3.20 si 3.21 Creatii din nisip reprezentand niste jucarele vesele
Fotografia 3.22 Reprezentare folosind miniaturi ale persoane%u2011
lor din echipa din jurul copilului
Fotografia 3.23 O recreere anonimizata a eco%u2011hartii echipei din jurul copilului
Fotografia 3.24 Barca de salvare si persoanele de sprijin ale copilului
Fotografia 3.25 Primele stadii ale unui scut al sigurantei si calitatilor (de la stanga la dreapta: intuitia mea/credinta mea/creierul meu - sunt destept/prietenii mei)
Fotografiile 3.26–3.28 Fisele de lucru "Ce ma mananca sau "Cine%u2011mi apasa butoanele
Fotografia 3.29 "Palma mea de protectie (pe degete, de la stanga la dreapta: frumos, autoimbratisare, cutie senzoriala, respiratie, suna un prieten)
Fotografia 3.30 Caracatita optiunilor

Fotografia 4.1 Un mozaic al trairilor sub forma de puzzle
Fotografia 4.2 Un mozaic al trairilor sub forma de desen (manios, speriat, frustrat, trist, obosit, fericit,invidios)
Fotografia 4.3 Exprimarea diverselor trairi prin nisip colorat
Fotografia 4.4 Un borcan al trairilor contradictorii (furie, speranta, trist, derutat, mandru)
Fotografia 4.5 O cutie a trairilor contradictorii
Fotografia 4.6 Biscuiti decorati cu diverse expresii faciale
Fotografia 4.7 Un colaj cu tema "Frica este…
Fotografia 4.8 O fata a emotiilor realizata din plastilina
Fotografia 4.9 Fete reprezentand emotii, realizate din baloane
Fotografia 4.10 Masti ale sentimentelor interior/exterior
Fotografia 4.11 Un portret dual (interior/exterior )
Fotografia 4.12 Joc cu sarmulite plusate, folosind furia drept exemplu
Fotografiile 4.13 si 4.14 Jocul "Ghiceste emotia
Fotografiile 4.15 si 4.16 Un model 3D al capului uman cu ganduri si emotii pozitive si negative (in curs de realizare): "Daca s%u2011ar uita cineva in capul meu, ar vedea/ar auzi…
Fotografia 4.17 O plan sa a sent iment elor cu materiale expresive
Fotografia 4.18 Un grafic tip placinta folosind materiale expresive
Fotografia 4.19 O constructie LEGO in care fiecare culoare reprezinta un sentiment
Fotografia 4.20 Borcane in culori diferite reprezentand grade diferite de intensitate
Fotografia 4.21 Aruncarea unor materiale lipicioase pe o plansa a emotiilor
Fotografia 4.22 Inceputul unui joc de tip Twister al emotiilor
Fotografia 4.23 Un vulcan din plastilina si material textil, folosit pentru a explora externalizarea "furiei:"Lava Livia si "Bogdan Vulcan
Fotografia 4.24 Un exercitiu de conturare a corpului
Fotografia 4.25 Cum si unde se simt in corp emotiile de baza
Fotografia 4.26 Senzatiile corporale insemnate pe corpul unei papusi
Fotografia 4.27 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul pieselor de LEGO
Fotografia 4.28 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea,cu forme din plastilina de diverse dimensiuni
Fotografia 4.29 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul motorului emotiilor
Fotografia 4.30 Furia externalizata sub numele si infatisarea lui "Spike, rechinul tepos
Fotografia 4.31 Externalizarea fericirii sub forma de artificii pe o coala de hartie pictata
Fotografia 4.32 Creatie pe tema "fluturasii din stomacul meu

Fotografiile 5.1 si 5.2 Cufere mai pline si mai goale
Fotografia 5.3 Ochelarii prin care este observata lumea
Fotografia 5.4 Magnetul gandurilor negative
Fotografia 5.5 Masca cu ochelari pozitivi
Fotografia 5.6 Joc despre calitati folosind ilustratii sub forma de bomboane
Fotografia 5.7 Jurnalul momentelor de fericire
Fotografia 5.8 Cutia amintirilor
Fotografia 5.9 Borcanul amintirilor
Fotografia 5.10 Mozaicul punctelor forte
Fotografia 5.11 Turnul sau zgarie%u2011nori ai punctelor forte
Fotografia 5.12 Perna calitatilor
Fotografia 5.13 Puzzle%u2011ul calitatilor
Fotografia 5.14 O harta a corpului cu puncte forte si calitati
Fotografia 5.15 Steaua punctelor forte
Fotografiile 5.16 si 5.17 Fata si spatele unui ursulet de plus inscriptionat
Fotografia 5.18 Stelele punctelor forte
Fotografia 5.19 Cutia de bomboane a calitatilor copilului
Fotografia 5.20 Scoica din plus cu perle
Fotografia 5.21 Un acronim pozitiv al numelui copilului
Fotografia 5.22 Portret pozitiv
Fotografia 5.23 Fulgul de nea al punctelor forte
Fotografia 5.24 Bijuterii ale punctelor forte, in care fiecare culoare reprezinta cate un punct forte
Fotografia 5.25 Bratari pe care sunt scrise cu carioca diverse puncte forte
Fotografia 5.26 Mana stimei de sine
Fotografia 5.27 Insufletirea raspunsurilor
Fotografia 5.28 Creatie pe tema "Sunt in stare
Fotografia 5.29 Domnul Oglinda (increderea externalizata)
Fotografia 5.30 Colaj ilustrand un limbaj corporal ce denota incredere in sine
Fotografia 5.31 Un poster tip colaj despre Nelson Mandela
Fotografia 5.32 Un copil arata cum este imobilizat de un lant cu ghiulea
Fotografia 5.33 Pietre care arata ce griji il apasa pe copil
Fotografia 5.34 O fetita inchisa intr%u2011o colivie si ingradita de cuvintele scrise pe gratiile coliviei
Fotografia 5.35 Un copil ce se simte strivit sub pantoful cuiva
Fotografia 5.36 Reprezentare vizuala a unei fete tatuate cu termeni negativi fata de o versiune a ei mai increzatoare si purtand mesaje pozitive
Fotografia 5.37 Cuvintele negative dispar intr%u2011un balon
Fotografia 5.38 Dezlipirea etichetelor cu termeni peiorativi
Fotografia 5.39 Aparat de o bula de protectie
Fotografia 5.40 Un inger pazitor si o creatura magica protejeaza o fetita ce a fost asaltata de cuvinte negative, pe care acestia le indeparteaza
Fotografia 5.41 O capsula a timpului si scrisori catre eul meu din viitor
Fotografia 5.42 Obiecte pentru a reprezenta visuri, sperante si dorinte
Fotografia 5.43 Un desen despre trecut, prezent si viitor
Fotografiile 5.44 si 5.4 Reprezentari creative ale Copacului Vietii

Fotografia 6.1 Cutia amintirilor speciale
Fotografia 6.2 Cufarul cu comori relationale
Fotografia 6.3 Jurnalul al momentelor de stralucire
Fotografia 6.4 Mozaic al lucrurilor pozitive dintr%u2011o relatie
Fotografia 6.5 Turnul punctelor forte dintr%u2011o relatie
Fotografia 6.6 O cutie de bomboane de ciocolata ce reprezinta punctele forte
Fotografia 6.7 Stelele punctelor forte dintr%u2011o relatie
Fotografia 6.8 O lista in ordine alfabetica a acelor lucruri apreciate la o alta persoana
Fotografia 6.9 O capsula a timpului cu amintiri si momente speciale
Fotografia 6.10 Lucruri pe care le apreciez la familia mea
Fotografia 6.11 Poster "20 de motive pentru care te iubesc
Fotografia 6.12 O zi lipsita de probleme, petrecuta impreuna cu familia luptand impotriva violentei
Fotografia 6.13 Cum sa ai grija de gradina/floarea relatiei
Fotografia 6.14 Reprezentare vizuala a citatului: "Relatiile nu exista doar cand vremea e frumoasa, insa doi oameni pot imparti o umbrela, facand fata unei furtuni (autor necunoscut)
Fotografia 6.15 Sculptura: Partile cele mai bune si cele mai rele ale relatiei noastre
Fotografia 6.16 Colaj: Partile cele mai bune si cele mai proaste ale relatiei noastre
Fotografia 6.17 Sticla de votca dintre parinte si copil
Fotografia 6.18 Zidul dintre parinte si copil
Fotografia 6.19 Externalizarea conflictului si a cetei rosii
Fotografia 6.20 Sus%u2011Jos%u2011ul relatiei
Fotografia 6.21 Labirintul calatoriei relationale
Fotografia 6.22 Cursa cu obstacole a relatiei
Fotografia 6.23 Dorinte pentru mine insumi
Fotografia 6.24 Poarta magica spre un viitor mai bun si indeplinirea sperantelor si visurilor
Fotografia 6.25 Amprentele familiei
Fotografia 6.26 Perna decorata cu fotografii si amintiri de familie
Fotografia 6.27 Copacul mainilor familiei
Fotografia 6.28 Brelocuri cu membrii familiei
Fotografia 6.29 Mulaje relationale
Fotografia 6.30 Balonase suflate de la o persoana la cealalta
Fotografia 6.31 Crearea unei povesti impreuna

Fotografia 7.1 Piesele din puzzle%u2011ul identitatii mele
Fotografia 7.2 O reprezentare vizuala a identitatii si prioritatilor mele inainte sa devin asistent maternal
Fotografia 7.3 Un scut al identitatii
Fotografia 7.4 Patura cu imagini ale persoanelor de suport
Fotografia 7.5 Cerc al priete
Fotografia 7.6 Barca de salvare si sustinatorii persoanei
Fotografia 7.7 Plasa de siguranta cu prietenii persoanei
Fotografia 7.8 Colaj pe tema grijii fata de sine
Fotografia 7.9 Ce ma face sa ma simt bine, sa ma simt recompensat
Fotografiile 7.10 si 7.11 Colaj de citate inspirationale

Fotografia 8.1 Papusi matrioska folosite pentru a reprezenta diversele emotii din spatele furiei/apararilor
Fotografia 8.2 Lantul de hartie al evenimentelor
Fotografia 8.3 Efectul de domino in lantul evenimentelor
Fotografia 8.4 Cand apa da pe dinafara
Fotografia 8.5 Poster pe tema: "Cu mainile nu lovim. Iata la ce ne folosim mainile
Fotografia 8.6 Joc cu sarmulite plusate pe tema furiei
Fotografia 8.7 Colaj pe tema furiei
Fotografia 8.8 Imagine in nisip pe tema furiei
Fotografia 8.9 Harta corpului: in stanga - cum se simte furia in corp; in dreapta - cum se simte starea de calm si relaxare in corp
Fotografia 8.10 Furia externalizata sub forma de tornada
Fotografia 8.11 Un desen al unui copil ce face surfing pe o mare cu valuri inalte
Fotografia 8.12 Un cap cu ganduri inainte, in timpul si dupa incident
Fotografia 8.13 Exprimarea diferitelor parti sub forma unei papusi
Fotografia 8.14 Muschii exersati fata de cei care nu sunt exersati
Fotografia 8.15 Cum este sa fii blocat de catre un lant cu ghiulea
Fotografia 8.16 Zidul in care este prinsa furia
Fotografia 8.17 Joc de rol cu marionete - cum sa ramai la fel de bine ancorat ca un copac
Fotografiile 8.18 si 8.19 Ilustrarea ideii ca odata spuse, cuvintele sunt mai greu de retras
Fotografia 8.20 Un cartonas de coping
Fotografia 8.21 Un cufar cu instrumente
Fotografia 8.22 Superputerile mele de linistire
Fotografia 8.23 Caracatita optiunilor
Fotografia 8.24 Cuburile de gheata pentru racorire
Fotografia 8.25 Furia externalizata prin rechinul numit "Spike, rechinul rautacios

Fotografia 9.1 Exercitii de relaxare folosind un robot si o jucarie de plus
Fotografia 9.2 O papusa Huggee Miss You
Fotografiile 9.3 si 9.4 Spalatul pe dinti si rutina de culcare sub forma de lista vizuala
Fotografia 9.5 Brelocuri cu figuri umane
Fotografia 9.6 Jocul de%u2011a ascunsul/gasitul papusilor
Fotografia 9.7 O cutie a grijilor/cosmarurilor
Fotografia 9.8 Un jurnal al grijilor/cosmarurilor
Fotografia 9.9 Diversi monstri si devoratori de griji
Fotografia 9.10 O cutie a calmului si relaxarii, decorata cu imaginea unei zane si cu pene, norisori si praf magic
Fotografia 9.11 Poster al lucrurilor placute si fericite
Fotografiile 9.12 si 9.13 Perne cu imagini ale locului sigur
Fotografia 9.14 Accesorii pentru un somn odihnitor
Fotografia 9.15 Desen al persoanelor de suport luptand impotriva cosmarului reprezentat de o mana cu gheare
Fotografia 9.16 Un poster cu anuntul : " Zona libera de cosmaruri! Nu intrati!
Fotografia 9.17 Desen al unui copil aparat de bula sa de protectie
Fotografia 9.18 Spray magic impotriva cosmarurilor
Fotografia 9.19 Supravietuind valului prin surfing
Fotografia 9.20 Rescrierea scenariului unui cosmar prin imagerie
Fotografia 9.21 Fluturii din stomacul meu

Fotografia 10.1 Roata emotiilor pe tema incheierilor
Fotografia 10.2 Borcanul cu nisip reprezentand emotiile
Fotografia 10.3 Mozaicul de emotii starnite de incheiere
Fotografia 10.4 Susul si josul relatiei
Fotografia 10.5 Labirintul calatoriei relationale
Fotografia 10.6 Cursa cu obstacole a relatiei
Fotografia 10.7 Obstacolele depasite
Fotografia 10.8 Schimbarile facute
Fotografia 10.9 Ganduri, amintiri si momente pe care as vrea sa le atrag cu magnetul meu
Fotografia 10.10 Mozaic de lectii si amintiri
Fotografia 10.11 Turnul terapeutic al lectiilor si amintirilor
Fotografia 10.12 Capsula timpului si scrisoarea catre eul viitor

Tabel

Tabelul 2.1 Intrebari si arii de evaluare

Ilustratii

Ilustratia 3.1 Pantecele ca o zona de razboi
Ilustratia 3.2 Ape infestate de rechini
Ilustratia 3.3 O insula pustie
Ilustratia 8.1 Copilul interior dincolo de apararile si strategiile sale de supravietuire

Figuri

Figura 3.1 Exemple de elemente multisenzoriale ale traumei (lista nu este exhaustiva)
Figura 3.2 Balansoarul: cand teama si agitatia urca, explorarea, invatarea si abilitatea cognitiva coboara
Figura 6.1 Componentele relatiilor pozitive parinte%u2011copil in contextul unei traume

Casete

Caseta 3.1 Exercitii de reflectare prin metafore ale traumelor relationale si de dezvoltare
Caseta 5.1 Exercitii de reflectie si activitati practice cu privire la puterea etichetelor
Caseta 5.2 Reflectie asupra propriei experiente cu primirea laudelor si feedbackul pozitiv
Caseta 6.1 Exercitiu de reflectie centrat pe orchestra/corul de parentaj
Caseta 6.2 Exercitiu de reflectie asupra re%u2011parentajului terapeutic al unui copil care a trait traume relationale si de dezvoltare
Caseta 6.3 Exercitiu de reflectie despre cum sa%u2011ti pastrezi echilibrul in timpul unui conflict si ce stiluri de raspuns exista
Caseta 6.4 Activitate practica si reflectie asupra comportamentului ca forma de comunicare
Caseta 6.5 Activitate practica si reflectie cu privire la varsta/stadiul/abilitatile sociale, emotionale si de dezvoltare versus varsta/stadiul/abilitatile determinate cronologic
Caseta 6.6 Activitate practica si reflectie pe tema alegerii bataliilor
Caseta 6.7 Activitate practica si reflectie pe tema greselilor, repararii relationale si modului in care ne cerem scuze
Caseta 6.8 Activitate practica si reflectie asupra tipului de parinte si de relatie
Caseta 7.1 Exercitiu de reflectie cu privire la raspunsurile de tip lupta%u2011fugi%u2011ingheata
Caseta 7.2 Exercitiu de reflectie asupra importantei grijii fata de sine si fata de persoana de ingrijire
Caseta 7.3 Activitati practice si exercitii de reflectie cu privire la grija fata de sine, empatie si puncte sensibile (I)
Caseta 7.4 Activitati practice si exercitii de reflectie cu privire la grija fata de sine, empatie si puncte sensibile (II)
Caseta 7.5 Reamintirea unor conversatii. Intrebari inspirate din terapia narativa
Caseta 7.6 Activitati practice si exercitii de reflectie (asteptari, obiective SMART si modalitati intelepte de a va alege bataliile)
Caseta 7.7 Shoshana: exemplu de caz privind integrarea unor tehnici de grija fata de sine
Caseta 8.1 Ethan - exemplu de caz
Caseta 8.2 Caleidoscopul comportamental
Caseta 8.3 Activitate practica si de reflectie cu privire la propria mea relatie cu furia/agresivitatea/frustrarea
Caseta 9.1 Evaluari ale cosmarurilor si cateva sugestii de intrebari
Caseta 10.1 Un exemplu de caz: cum sa fie sustinut copilul in timpul tranzitiei

Detalii produs

Editura: TREI

Nr. pagini: 504

Format: 16.5x23.5

Anul aparitiei: 2020

in colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE Cartea "Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare ". face parte din categoria carti >> Stiinte umaniste - Psihologie a catalogului LibrariaRomana.ro. Cartea este scrisa de catre Treisman, Karen si a fost publicata la Editura TREI Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Nu exista comentarii referitoare la acest produs.