Descriere - Informatica si TIC, manual pentru clasa a V-a
Tinuta stiintifica impecabila combinata cu accesibilitate si atractivitate pentru elevi. Echipa si-a propus sa depaseasca mitul conform caruia gandirea algoritmica nu este abordabila la aceasta varsta si mai ales la elevii obisnuiti;
Abordare foarte deschisa a continutului. Am avut in vedere diversitatea dispozitivelor, a mediilor de lucru, a sistemelor de operare, a programelor utile pentru grafica, astfel incat sa dam elevului ocazia sa aleaga ceea ce ii este mai practic, mai la indemana. Aceasta caracteristica va avantaja orice cadru didactic, ajutandu-l in efortul de a fi un profesor creativ, inovativ si vizionar;
Caracter practic si interactiv. Elevii invata lucrand sau jucandu-se. Au suficiente exercitii si probleme, cu si fara calculator, care sa ii faca sa capete deprinderi utile, conform programei scolare actuale.
Impreuna avem ocazia de a incepe un nou capitol in istoria predarii informaticii si tehnologiei informatiei in invatamantul gimnazial. Este primul manual de Informatica si TIC pentru gimnaziu si, de aceea, ne-am propus sa il adaptam celor mai noi tendinte in abordarea dispozitivelor programabile ca instrumente indispensabile vietii copiilor, tinerilor care vor pasi astfel mai puternici in viata.
Ce spune Daniel Popa, autorul manualului INTUITEXT: Incercati sa puneti in fata elevilor din clasa voastra mai multe manuale de Informatica pentru clasa a V-a si veti descoperi ca vor alege manualul Intuitext, pentru ca noi am testat grafica cea mai atractiva si o structura clara, usor de citit si de invatat a continutului. Eu am testat pe grupe de elevi timp de cateva luni, variante de lucru, alegand versiunea cu cel mai bun impact. Astfel, cred ca aveti toate motivele sa incepeti actul istoric de predare a Informaticii si TIC la gimnaziu cu acest manual, care va va ajuta sa fiti un profesor bun!
Manualul de Informatica si TIC pentru clasa a V-a este conform cu Programa scolara pentru disciplina Informatica si TIC, anexa la OMEN nr. 3393 din 28.02.2017.
Optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare: in cele 6 unitati principale de invatare, elevii beneficiaza de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice.
Lectiile au ca punct de pornire experienta elevului, abordand problemele din viata reala. Astfel, elevul descopera empiric notiunile pe care, ulterior, le va vedea in forma lor stiintifica.
Exercitiile construite pentru a fi efectuate in echipe faciliteaza comunicarea intre elevi si transforma clasa intr-un laborator de idei.
Notiunile dificile beneficiaza de probleme rezolvate pentru a facilita intelegerea notiunilor.
Varianta digitala interactiva este utilizabila si atractiva, usor de inteles si ofera siguranta in exploatare. Aceasta urmeaza indeaproape versiunea tiparita a manualului, prin respectarea continutului stiintific, a ordinii temelor si stilului grafic, dar ofera si elemente specifice lucrului online, utile elevilor si profesorului.
Manualul contine foarte multe elemente de interdisciplinaritate si de legatura cu viata reala astfel incat intelegerea si abstractizarea notiunilor sa fie accesibila elevilor, mai ales in unitatile ce vizeaza algoritmii si structurile liniare si ramificate.
Manualul de informatica si TIC pune la dispozitie numeroase si variate contexte de invatare si aplicare care au in vedere individualizarea si exersarea, tinand cont de caracteristicile elevilor de clasa a V-a, asigurand fiecarui elev instruirea in propriul ritm, oferindu-i posibilitati de reluare si continuare a studiului in cadrul unor activitati extrascolare sau sugerandu-i un program de activitate compensatoriu, in timpul liber.