Descriere - Go-giver. O scurta poveste despre o idee remarcabila de afaceri - Editie tiparita
Go-giver. O scurta poveste despre o idee remarcabila de afaceri. (The Go-Giver. A Little About a Powerful Business Idea) este o poveste inspiratoare extraordinara despre daruire, exprimata prin intermediul catorva lectii, etape, trepte de dezvoltare, pe care personajul principal le indeplineste cu succes in cautarea "secretului comercial”.
Initial, Bob Burg a avut ideea de a scrie o parabola intitulata Go-giver. I-a propus-o lui John David Mann, alaturi de cateva pagini de notite si scene schitate. Ideea centrala – puterea de a fi o persoana care se daruieste si adauga valoare vietilor celorlalti – a rezonat puternic in amandoi. De acolo au lasat povestea sa se desfasoare. Odata ce au pornit, John schita o scena sau un capitol, le transmitea prin e-mail lui Bob si vorbeau la telefon improvizand impreuna. Principiile prezentate in aceasta carte au fost inspirate din experientele si observatiile autorilor, in afaceri si in viata, si din intelepciunea si experienta multor profesori. Cand au inceput sa scrie, nu aveau lamurite Cele Cinci Legi si nici macar nu stiau ca vor fi cinci.
Majoritatea personajelor din poveste sunt inspirate de persoane cunoscute celor doi autori. Multe din experientele din poveste, desi fictionale, reflecta evenimente la care au fost martori sau pe care le-au avut ei insisi.
Succesul este un rezultat al unor obiceiuri specifice de actiune: crearea valorii, influentarea vietilor oamenilor, punerea pe primul loc a intereselor oamenilor, autenticitatea si smerenia de a ramane deschis spre a primi.
A avea un "spirit darnic” inseamna sa aveti incredere ca atunci cand va focalizati asupra celorlalti, va sunt satisfacute si dumneavoastra nevoile. A fi o persoana buna (oricum s-ar defini asta) conteaza foarte mult. Insa nu asta va determina venitul. Banii nu sunt o masura a bunatatii sau valorii voastre; sunt o masura a impactului vostru. Un "spirit darnic” nu este unul al sacrificiului de sine, co-dependent sau de martir. Sa plasati interesele celorlalti inaintea propriilor interese, "sa va determinati castigul in functie de cealalta persoana”, nu inseamna sa va negati propriile nevoi si interese. Inseamna sa aveti incredere ca atunci cand va focalizati asupra celorlalti, va sunt satisfacute si voua nevoile. Si cum oamenii ajung sa va cunoasca drept cineva care tine mai intai la interesele celorlalti, exact asta se va intampla.
Pat Williams, autor al cartii "Leadership Excellence” (Excelenta in leadership); vicepresedinte executiv la Orlando Magic: "Go-giver a facut o asemenea valva, incat un CEO o cumpara cu teancul pentru intreaga sa organizatie. Cartea exploreaza un adevar universal: daruitul si primitul nu sunt idealuri care se exclud reciproc.”
Temple Hayes, autorul cartii "When Did You Die?” (Cand ai murit?): "Cea mai adanca dorinta a noastra este sa fim invatati si transformati de catre invataturi in forma lor cea mai simpla. Burg si Mann au stapanit arta povestirii, intorcandu-ne la sacralitatea stramosilor nostri – sa daruim, sa traim si sa prosperam, in timp ce ne exprimam atasamentul fata de bunul-simt.”
Michael E. Gerber, autorul cartii "The E-Myth” (Mitul intreprinzatorului): "Go-giver face tot ce as vrea sa faca o carte buna. Povestea m-a captivat de la primul pana la ultimul cuvant. Lectiile pun degetul pe rana iar si iar. Asta fac cartile bune! Asa face cartea asta. Citeste-o pana la ultimul cuvant.”
Publisher's Weekly: "O lectura rapida, in spiritul cartilor The Greatest Salesman in the World (Cel mai vestit vanzator din lume) si The One Minute Manager (Antreprenor la minut). Burg si Mann scriu intr-un stil informal, simplu, care ofera interpretarea unei persoane muncitoare a vechiului dicton ?daruieste si vei primi?.”
Fosta personalitate de televiziune si reprezentant de vanzari de top, Bob Burg vorbeste pentru corporatii. Organizatii si la conferinte de leadership si vanzari din toata lumea, pe subiecte de la baza cartilor Go-giver (cartile auxiliare "Go-giver-ii vand mai mult” si "Liderul Go-giver”). Adresandu-se unor audiente variind intre saizeci si saisprezece mii de oameni, Bob Burg a impartit scena cu unii dintre liderii de afaceri de top din zilele noastre, personalitati din broadcasting, antrenori, sportivi si lideri politici, printre care si cu un fost presedinte al Statelor Unite ale Americii. El este, totodata, autorul cartii "Din adversari, aliati”(Adversaries into Allies) si al clasicei "Recomandari nesfarsite”(Endless Referrals), care s-a vandut in peste un sfert de milion de exemplare si inca este folosita azi ca manual de trening in multe corporatii. A fost plasat de Asociatia Americana de Management, in Top 30 cei mai influenti lideri de opinie in afaceri in anul 2014.
John David Mann scrie de peste treizeci de ani despre afaceri, leadership si legile succesului. Ca elev de liceu, a condus un grup de prieteni in crearea propriului liceu de succes. Dupa ce s-a consacrat ca violoncelist de concert si compozitor laureat, a consolidat o organizatie cu vanzari de multe milioane de dolari, cu peste o mie de oameni, inainte de a se indrepta spre scris si publicare. Pe langa faptul ca este autorul cartilor din seria "Go-giver”, Mann este, totodata, coautor al cartii "Previziune fulger”(Flash Foresight) si "Cercul rosu”(The Red Circle). Cartea "Preia conducerea”(Take the Lead), scrisa alaturi de Betsy Myers, a fost numita, de catre Tom Peters si Washington Post, Cea mai buna carte de leadership din 2011.