Descriere - Ghidul profesorului de limba si literatura romana pentru aplicarea noilor programe scolare
La disciplina Limba si literatura romana, in contextul proaspetelor schimbari de paradigma curriculara (2017), la nivel national, au aparut cel putin cateva constante care configureaza unele secvente de declin, cu accente anacronice, in privinta rezultatelor invatarii. O prima problema vizeaza inadaptarea profesorilor obisnuiti sa predea dupa vechile programe, construite initial pe sistemul obiectivelor generale si specifice, apoi reconfigurate pe sistemul competentelor. In anul 2006, recomandarea CE privind competentele-cheie impunea elaborarea unui nou curriculum, centrat pe profilul absolventului de invatamant preuniversitar, a carui insertie sociala si pe piata muncii sa devina indicator principal in evaluarea calitatii educatiei primite in cadrul institutionalizat al scolii. Pe atunci, Romania nu era inca membra a UE, dar politicile curriculare interne se conectau la cele europene, cel putin din perspectiva cercetarii pedagogice. Prin urmare, vechile programe au fost din nou ajustate, adaptate, dar nicidecum reconstruite din temelii.
Anul aparitiei: 2019