Lucrarea propune o abordare noua a procesului de evaluare bazata pe invatarea rationala a geografiei, satisfacand cerintele disciplinei scolare, dar si pe cele ale exigentelor examenului de bacalaureat.
Culegerea de fata cuprinde:
1. elemente de reper, in care este incurajata invatarea rationala prin intermediul suporturilor cartografice;
2. date de informare, plasate la inceputul culegerii (care nu sunt destinate memorarii) si elemente complementare (mici prezentari ale tarilor din programa de examen si regiunile geografice ale Romaniei); datele de informare exced sensibil cerintele de examen; sunt actualizate dupa surse
sigure si credibile;
3. itemi de autoevaluare pe suporturi cartografice, care permit fixarea pe harti a elementelor geografice.
4. 20 de teste cu un pronuntat caracter integrat, care oferteaza o gama foarte larga de intrebari, sarcini de lucru si probleme; numarul de teste este suficient de mare pentru a acoperi toate intrebarile si asteptarile posibile;
5. baremele asociate testelor, care permit atat verificarea rezolvarii lor, cat si o certificare a calitatii invatarii.