Descriere - Gandirea creativa si critica in scoala
Ce este gandirea critica? Si ce este gandirea creativa? Cum ar trebui sa lucram cu elevii si elevele pentru a le dezvolta aceste doua tipuri de gandire?
Probabil ca v-ati pus deja aceste intrebari, sau poate le-ati simtit influenta asupra activitatii dumneavoastra profesionale fara sa le formulati in mod explicit. Gandirea creativa si critica in scoala, publicata in deschiderea colectiei BREVIS, va va oferi cunostintele si instrumentele necesare pentru a pune bazele unei practici la clasa de zi cu zi, adaptabila la diferite tipuri de materii. In primul rand, aceasta carte prezinta abordari teoretice ale gandirii si ale conceptelor cheie din jurul ei, facilitand astfel intelegerea aprofundata a subiectului. Apoi, sunt prezentate doua strategii diferite care ajuta la dezvoltarea gandirii critice si creative a copiilor, indiferent de materia la care sunt abordate.
O invitatie de a aplica gandirea critica si creativa la propria predare, aceasta carte va va oferi inspiratia si sprijinul necesare pentru a introduce sau a intari activitati de dezvoltare a gandirii.
Despre autori
Dr. Russell Grigg este inspector de educatie pentru Ministerul Educatiei din Emiratele Arabe Unite, cu sediul in Abu Dhabi. Anterior, a avut titlul de profesor asociat la Centrul pentru Echitate in Educatie din Tara Galilor si a lucrat multi ani in formarea cadrelor didactice. Interesul sau in predarea gandirii a fost declansat de lectura lucrarilor lui Edward De Bono, atunci cand era student in anii `80. Crede cu pasiune in stimularea creativitatii in predare si invatare, ceea ce se reflecta in lucrarile sale. Este autorul multor carti si articole despre educatia primara, incluzand Becoming an Outstanding Primary Teacher (Routledge, 2014) si Big Ideas in Education: What Every Teacher Should Know (Crown House, 2016). Este coeditor al Wales Journal of Education si are un interes deosebit pentru cercetarea istoriei educatiei in Tara Galilor. In prezent, este implicat in proiecte de cercetare asociate cu istoria inspectoratului din Tara Galilor si istoria meselor gratuite de la scoala. Russell sustine dintotdeauna echipa Swansea City, in vremurile bune si cele rele.
Dr. Helen Lewis este lector senior la Yr Athrofa: Institutul pentru Educatie, la University of Wales Trinity Saint David. A devenit interesata de predarea gandirii atunci cand lucra ca invatatoare in centrul Londrei. Mai departe, a invatat mai multe despre cum pot cadrele didactice sa faca gandirea vizibila in clasa in cadrul Proiectului Zero, la Universitatea Harvard. Lucrarea ei de doctorat s-a concentrat pe dezvoltarea si predarea metacognitiei in perioada timpurie si clasele primare si a scris mult in domeniu. Helen este calificata ca formator de cadre didactice in mai multe materiale despre gandire, este parte a comitetului "Let's Think” Council Forum si detine titlul de Associate of Early Education. In timpul sau liber ii place sa isi plimbe cainii si in prezent cerceteaza impactul in clase al interventiilor asistate de animale.