Descriere - Fundamentele pedagogiei
Prin cele trei sectiuni ale sale, volumul reprezinta o introducere in pedagogia generala si acopera o zona semnificativa din teoria curriculumului (curriculumul tratat ca paradigma, mod de abordare a teoriei pedagogice), avind deschidere catre teoria instruirii si a evaluarii. Prima parte analizeaza statutul epistemologic al pedagogiei ca stiinta socioumana specializata in studiul educatiei, in timp ce a doua sectiune defineste si discuta, din perspectiva paradigmei curriculumului, conceptele pedagogice fundamentale, aflate la baza demersului epistemic al tuturor stiintelor educatiei. Ultima parte analizeaza directiile principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, autoeducatia si valorificarea deplina a educabilitatii. Fundamentele pedagogiei constituie o lectura utila pentru practicienii si specialistii in stiintele educatiei, precum si pentru studentii de la facultatile de profil.
Cuprins: Perspective de analiza a pedagogiei ca stiinta • Specificul pedagogiei ca stiinta socioumana • Evolutia pedagogiei. De la pedagogie la stiintele educatiei • Pedagogia postmoderna • Definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie • Finalitatile educatiei • Continuturile generale ale educatiei • "Noile educatii” – continuturi particulare ale educatiei • Formele generale ale educatiei • Contextul in care se realizeaza educatia • Managementul sistemului de invatamint • Evolutia educatiei din perspectiva paradigmei curriculumului
NUMAR PAGINI: 400
FORMAT: 160x235
ANUL APARITIEI: 2010