Referinte despre Focus - Un lucru de care depinde viitorul afacerii tale
Desi nu sunt un expert, imi permit sa ii consider pe Al Ries si Jack Trout (fosti parteneri, dealtfel) ca facand parte din noul val de marketeri. Sigur ca Philip Kotler va ramane pentru multi tatal marketingului. Totusi, intr-un domeniu ca acesta, care se afla intr-o continua schimbare cred ca trebuie sa fii usor naiv sa te ghidezi timp de cateva zeci de ani dupa o singura persoana, chiar daca acea persoana este intr-adevar un expert in domeniu, cum este cazul lui Kotler. Cum spuneam, Al Ries este in momentul de fata "pe val", publica, isi da cu parerea si bine face. Pentru ca ideile lui sunt noi, abordarea este pragmatica, iar ideile prezentate in cartile lui sunt intotdeauna bine argumentate si sustinute de exemple reale.
Ideea de "focusare" apare in mai toate cartile lui Ries si totusi el s-a decis sa ii acorde o atentie deosebita, dedicandu-i peste 300 de pagini. Initial, cand am aflat ca toata cartea trateaza un singur subiect, si mai ales unul care poate fi rezumat in doua fraze, am crezut ca ma voi plictisi pe la jumatatea ei. Nu a fost asa. Focus e o carte care te prinde repede si nu iti mai da drumul. As spune chiar ca este neasteptat de captivanta pentru o carte de marketing......