Descriere - Firma in economia europeana
Problematica modernizarii sau imbunatatirii conceptului de intreprinderi mici si mijlocii se contureaza in mod asemanator in mai toate tarile, numai ca difera intensitatea discutiilor, uneori acuitatea solutiilor si bineinteles, dimensiunile indicatorilor statistici. Romania nu face exceptie de la aceasta situatie.
S-au tot schimbat reglementarile referitoare la IMM si nu s-a gasit inca o varianta satisfacatoare pentru o durata mai lunga. Tara noastra va trebui sa preia in curand modelul european si perfectionarea definirii IMM se va realiza in acest context, dupa toate probabilitatile, cu pastrarea sau introducerea unor particularitati specifice in limitele permise de Recomandarile Comisiei Europene.
Perfectionarea definirii este deosebit de importanta si pentru celelalte firme mari si foarte mari sau mai pe scurt, pentru firmele mari din economia unei tari. Mai intai pentru ca si acestea participa la piata nationala si orice interventie a guvernului in favoarea IMM poate vicia functionarea pietei in defavoarea lor, apoi pentru ca, in anumite domenii, aceasta categorie de firme detine importante cote de piata prin care ar putea influenta sensibil mersul economiei, ele desfasoara ample relatii economice internationale, isi dezvolta retele de filiale in alte tari si nu pot fi abordate in politicile statului decat in respectul legilor proprii economiei capitaliste in care agentii economici, oricine ar fi acestia, trebuie sa fie tratati in mod egal pentru a nu induce efecte opuse celor urmarite.
ISBN: 978-973-709-319-6
An aparitie: 2007
Nr. de pagini: 144
Format: 14x20