Descriere - Exploratori in clasa pregatitoare, caiet integrat 2
[LS-2024]
Caietul transdisciplinar pentru clasa pregatitoare reprezinta un instrument de invatare care ofera contexte multiple si variate pentru formarea competentelor specifice nivelului de varsta, conform programelor scolare in vigoare.
Este al doilea caiet dintr-un set de trei caiete, cu continut ce se desfasoara unul in continuarea celuilalt si cuprinde patru unitati dintr-un total de unsprezece unitati de invatare. Fiecare unitate de invatare cuprinde organizator, lectiile propriu-zise, recapitulare, evaluare cu indicatori de performanta si solutii, evaluare individuala, planse de aprofundare, fiind organizata in jurul unei teme alese, pornind de la o poveste educativa.
Sarcinile de invatare sunt atractive, cu grade diferite de dificultate. Jocurile si exercitiile ofera posibilitatea transferului intre discipline. Personajele distractive care il ghideaza pe elevi pe tot parcursul anului sunt in armonie cu personajele sporadice si confera unitate materialului.
Reprezinta un instrument de lucru util la clasa deoarece valorifica activitatile de invatare, ofera invatatorului posibilitatea de a integra tematic continuturile specifice disciplinelor intr-un mod original si creativ, reactualizeaza cunostintele de baza de la gradinita, creeaza contexte practic-functionale in vederea formarii deprinderilor de trasare/recunoastere a literelor mici si mari de tipar, respective a cifrelor, precum si operatii in concentrul 0-31, cu si fara trecere peste ordin. Cuprinde aplicatii care vizeaza exersarea deprinderilor de intelegere a lecturii, propune texte-suport cu o tematica generoasa, inspirata din universul cotidian al copiilor, se axeaza pe formarea capacitatii de a gasi calea cea mai buna pentru rezolvarea exercitiilor propuse. Aplicatiile pentru disciplinele DP, AVAP si MM, adaptate tematic, aduc un plus pentru o invatare imbinata armonios. Acestea sunt astfel gandite, incat sa indeplineasca cerintele programei pentru aceste discipline.
Limbajul utilizat vizeaza imbogatirea vocabularului activ al elevilor, asigura acoperire completa in ceea ce priveste planul cadru (numarul de ore dedicate acestei disciplite/an scolar) si ofera situatii variate pentru formarea competentelor specifice acestei discipline.
Autori: Adina Achim, Emanuela Patrichi, Anca Veronica Taut