Descriere - Evaluare curenta. Limba si literatura romana pentru, clasa a VIII-a
Colectia de exercitii propuse prin aceasta lucrare are cafundament dorinta autorilor de a veni in ajutorul elevilor, pentru pregatirea in vederea examenelor, la toate nivelurile. La baza acestor exercitii stau unele dintre textele manualelor, elaborate dupa programa in vigoare. Suplimentar se aduc noi provocari intru cunoasterea si aprofundarea materiei prin selectia de fragmente inedite, care raspund competentelor prevazute prin curriculum-ul scolar.
De asemenea, se propun sugestii de autoevaluare, solutii, raspunsuri/ rezolvari detaliate, precum si un material informativ cu un bogat continut teoretic, util in simplificarea si eficientizarea procesului de instruire.
Aceasta lucrare se doreste un instrument de lucru valoros, care se adreseaza deopotriva elevilor, profesorilor si parintilor - tuturor celor care participa la bunul mers al procesului didactic deformare, dezvoltare continua si de testare a abilitatilor si competentelor dobandite la
disciplina ; Limba si literatura romana ".
Lucrarea este structurata in trei parti.
Prima parte contine un numar de 34 de "unitati de pregatire ", dintre care 21 sunt unitati de pregatire propriu-zisa, 13 sunt unitati de evaluare, acestea fiind astfel concepute incat sa corespunda, pe cat posibil, structurii anului scolar, perioadelor de acumulare si de evaluare.
Fiecare unitate de pregatire propune trei teme de studiu: una de literatura, una de limba romana si alta de comunicare. Fiecare unitate contine astfel un numar important de exercitii axate
pe tematica propusa.
De asemenea, temele propuse urmaresc, in special, curriculum-ul scolar in vigoare - acoperit integral- si nu vreunul dintre manualele alternative existente, fara a face insa o nota discordanta fata de acestea.
O idee originala este autoevaluarea, pentru care se propune o selectie dintre chiar itemii prezentati in fiecare unitate de pregatire, notarea fiind facila in conditiile utilizarii rezolvari/or si informatiilor din partea a treia a lucrarii - se usureaza astfel si evaluarea elevilor de catre parinti sau alte persoane nespecializate.
Cea de a doua parte cuprinde o serie de teste propuse pentru performanta scolara si olimpiade, tratandu-se la un nivel mai ridicat problematica prezentata in prima parte.
In cea de a treia parte sunt prezentate informatii, sugestii si rezolvari pentru exercitiile propuse in primele doua parti. Aceasta parte ofera mai mult decat simpla rezolvare a unora dintre exercitiile propuse. Aici se ofera, de asemenea, un important plus de informatie teoretica si practica, utila in abordarea unor alte exercitii ce s-ar incadra in aceeasi problematica.
Obiectivul pe care il dorim atins prin aceasta lucrare este cunoasterea temeinica, vehicularea si prelucrarea performanta a informatiei la acest obiect de studiu.
Realizarea acestuia asigura succesulla toateformele de examinare si evaluare prevazute pe parcursul sau lajinalul ciclului de invatare, la examene.
EDITIA 2009-2010 a acestei lucrari este una dintre care s-au eliminat, in totalitate, micile scapari; de asemenea, lucrarea a castigat mult in omogenitate, rarefiindu-se acele unitati prea dense pentru ritmul de lucru si nivelul de pregatire al elevilor din ciclul gimnazial si aducandu-se noi exercitii, noi teste de evaluare si noi subiecte pentru performanta scolara si olimpiade acolo unde a fost necesar; in plus, realizarea grafica si calitatea tipografica ale lucrarii sunt deosebite.
Autor: Ninusa Erceanu, Aurelia Ilinca, St. M. Ilinca
Anul publicarii: 2009
Pagini: 292