Descriere - Etica in afaceri si responsabilitate sociala corporatista. Editia a II-a
Despre lucrare
Lucrarea ofera o abordare originala a conceptului de Responsabilitate Sociala Corporatista (RSC), abordare ce are in vedere aplicarea acestuia in domeniul afacerilor, analizand pe larg ansamblul responsabilitatilor componente ale RSC: responsabilitatea etica, juridica, economica, ecologica si filantropica. Autorii doresc sa aduca in vizorul operatorilor economici interesati posibilitatea adoptarii comportamentului responsabil social, in contextul intregului ansamblu al tipurilor de responsabilitati componente ale RSC, in conditiile in care se observa atat pe piata din Romania, cat si la nivel international o dezvoltare concentrata mai ales in jurul responsabilitatii filantropice.
Editia 2 trateaza ultimele abordari legislative in materia RSC, atat la nivel intern, cat si la nivelul Uniunii Europene, si include o serie de teste de evaluare pentru verificarea cunostintelor dobandite din parcurgerea informatiilor prezentate.
Din cuprins
- De la integrarea elementelor de etica in activitatea operatorilor economici la responsabilitatea etica, componenta a RSC
- Responsabilitatea juridica, componenta a RSC. De la respectarea legislatiei ce reglementeaza categoriile de stakeholderi la legislatia ce reglementeaza conceptul de responsabilitate social
- Responsabilitatea economica, componenta a RSC. De la profitul obtinut prin respectarea cerintelor de responsabilitate sociala la instrumente economice utilizate pentru implementarea RSC in activitatea desfasurata de operatorii economici
- Responsabilitatea ecologica, componenta a RSC, un pas important in implementarea responsabilitatii sociale. Studiu de caz: produsele ecologice si produsele modificate genetic
- Responsabilitatea filantropica, componenta a RSC
Puncte forte
- lucrarea trateaza ultimele abordari legislative la nivel intern si la nivelul Uniunii Europene
- constituie un ghid extrem de util mediului de afaceri din Romania, dar si studentilor din domeniul economic
- abordare unitara si riguros structurata a informatiilor
- caracter interdisciplinar
Despre autori
Doctor in drept si marketing, Laura Potincu este in prezent lector universitar in cadrul Facultatii de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor, Universitatea ,,Transilvania" din Brasov.
Cristian-Romeo Potincu este doctor in marketing si lector universitar la Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor, Universitatea ,,Transilvania" din Brasov.
ISBN: 978-606-18-0949-3
Nr pagini: 358
Format: Format B5
Anul aparitiei: 2019