Descriere - Economia industriei turistice
Turismul reprezinta pentru multe tari ale lumii o industrie vitala si o activitate generatoare de venituri, prin efectele sale directe, indirecte si induse asupra celorlalte ramuri economice si asupra economiei pe ansamblu. Astfel, pentru al cincilea an consecutiv (2015), industria turistica a inregistrat o crestere (+2,8%) care a depasit-o pe cea a economiei mondiale (+2,3%) dar si pe cea a altor sectoare. Pe ansamblu, in anul 2015, turismul a generat 7,2 trilioane $ (9,8% din PIB-ul global) si a sprijinit crearea a 284 milioane locuri de munca, ceea ce inseamna ca 1 din 11 locuri de munca la nivel mondial sunt in industria turistica.
Prognozele pentru anul 2016 arata o industrie turistica puternica, rezistenta si adaptabila, in ciuda sensibilitatii la anumiti factori precum terorismul si calamitatile naturale, cele mai mici preturi ale petrolului din ultimii ani stimuland cererea pentru transporturi la costuri reduse. Problemele de siguranta si securitate vor continua sa provoace dificultati in anii urmatori. Se asteapta ca industria turistica sa genereze pana in anul 2026 peste 370 milioane locuri de munca. O astfel de crestere va determina existenta a numeroase destinatii turistice din intreaga lume care sa ofere un mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor.
In acest scop, apare necesitatea unei colaborari eficiente intre institutiile publice si sectorul privat din intreaga lume.
In acest context, lucrarea de fata intitulata "Economia industriei turistice” isi propune o analiza a acestei ramuri din punct de vedere economic si socio-cultural, apeland la date statistice consacrate oferite de Consiliul Mondial pentru Turism&Calatorii (WTTC) si de Organizatia Mondiala a Turismului (WTO), dar si la studii de caz pe forme de turism si destinatii turistice. Sunt abordate, deopotriva, atat evolutii si tendinte la nivel national si international cat si indicatori de eficienta economica si sociala a activitatii turistice.