Descriere - Economia in vremea coronavirusului
Ghid de bune practici pentru antreprenori si politicile publice
Aceasta carte propune un set de bune practici pentru antreprenori si politicile publice in vederea supravietuirii in conditii de criza. Desi a fost scrisa la varful impactului epidemiologic si economic provocat de pandemia de COVID-19, masurile propuse sunt aplicabile in orice recesiune, indiferent de natura acesteia. Utilitatea ei in orice criza financiara rezida in similitudinile dintre acestea in ceea ce priveste efectele negative cauzate companiilor: scaderea vanzarilor, incasarea tardiva a facturilor, vanzarea lenta a stocurilor, dificultatile in obtinerea finantarii si foarte multe incertitudini.
Economia in vremea coronavirusului este structurata pe trei momente ale evolutiei mediului de afaceri din economia romaneasca – trecut (2010-2019), prezent (2020) si viitor (2021-2030) – si propune 60 de tehnici practice pentru ca antreprenorii si guvernantii sa ia impreuna cele mai bune decizii. Tehnicile referitoare la trecut sunt necesare pentru cresterea imunitatii inainte de impact. Obiectivul masurilor propuse pentru prezent se refera la supravietuirea in timpul crizei. Cele mai bune practici propuse pentru viitor se refera la accelerarea relansarii si la consolidarea unei dezvoltari durabile pe termen lung.
In cei 15 ani de experienta in managementul riscului afacerilor, autorul a intalnit peste 1.000 de antreprenori din toate domeniile de activitate, tinand discursuri si prezentari despre evolutia mediului de afaceri la peste 100 de conferinte de business. Experienta sa este sintetizata in cartea de fata, a carei misiune este clara: sa salveze cat mai multe companii si locuri de munca.
Un imbold la actiune, imediat, acum! Citeste aceasta carte! Informatiile statistice inteligent combinate pe care le contine iti vor clarifica optiunile. Ca antreprenor, tu trebuie sa vezi oportunitatile acolo unde toti ceilalti vad numai primejdii. - Dan %u0218ucu, fondator si CEO Mobexpert
In plin necunoscut suntem dominati de emotii – nu cel mai bun sfetnic. De aceea este critic sa punem in mod constructiv expertiza la un loc de frunte. Nu adevarul unic, ci expertiza. Cheia de rezistenta a unei abordari sustenabile nu poate fi decat invatarea; din ceea ce ni se intampla, din ceea ce ni s-a intamplat si din ideile indraznete care circula in momente de cumpana. Iancu Guda este probabil cel mai prolific promotor al acestei invatari. Un mare castig pentru Romania. - Sergiu Manea, CEO Banca Comerciala Romana
In vremuri tulburi, deciziile ar trebui luate pe baza informatiilor clare, relevante, bazate pe date – informatii sintetizate excelent in aceasta carte. - Iulian Stanciu, CEO eMAG
Iancu vine mereu cu informatii si perspective noi, argumentate si impartiale. Este unul dintre putinii autori pe care ii citesc in permanenta. - Mihai Purcarea, CEO BRD Asset Management
Anul aparitiei: 2020