Traducere din limba engleza de Ioana Avadanei
Cum poate bama sa demonstreze slabiciunile teoriei pietei libere? E capabil morcovul, a carui culoare portocalie era candva de neconceput, sa ne arate ce si cum trebuie imbunatatit in sistemul de brevete? Ne poate da banana o idee despre influenta corporatiilor in diferite tari? Capsuna poate fi un indiciu pentru ascensiunea robotilor si viitorul pietei muncii? In cartea sa, renumitul economist Ha-Joon Chang combina povestile celor mai diverse alimente cu teoriile economice mai mult sau mai putin cunoscute si reuseste, cu mult umor si trecand prin mai toate bucatariile lumii, sa ofere o imagine inedita, pe intelesul tuturor, a economiei de ieri si de azi. Aflam astfel ce anume a propulsat economiile marilor puteri si cum s-au prabusit economii promitatoare, care sunt modelele de bune practici si ce mituri false au primit statut de adevaruri istorice sau ce anume ar putea ajuta dezvoltarea nationala si o mai buna cooperare internationala. Mai presus de orice insa, Economia comestibila ne invata ca "trebuie sa ne gasim propria cale de a ne intelege (si a schimba) economia si, odata cu ea, lumea in care traim laolalta, la fel cum toti trebuie sa descoperim pe cont propriu cum putem manca mai bine”.