Referinte despre Diferentiaza-te sau mori - Cum sa supravietuiesti in epoca actuala a concurentei
Jack Trout stie multe, are o excelenta viziune de marketing insa, spre deosebire de fostul lui partener, Al Ries, si el autor de carti in acelasi domeniu, Trout argumenteaza prost sau, mai degraba, dezordonat. Tocmai din aceasta cauza este si atat de greu de urmarit. Sare de la o idee la alta prea repede iar, la el, un subcapitol are maximum 4-5 paragrafe, artificiu de structura de care probabil s-a folosit pentru a putea bombarda cititorul cu titluri destepte, �marketatete�, care sa il convinga, odata la 5 paragrafe, sa citeasca in continuare.
Rezultatul? Eu nu imi amintesc nici macar un subtitlu iar faptul ca am terminat cartea s-a datorat nu acestui artificiu ci ideilor cu adevarat folositoare si exemplelor specifice "epocii Ries". Asa cum am mai scris si in alte recenzii, cartile de acest gen au particularitatea ca sunt intesate cu povestioare adevarate. Povesti despre firme mari, strategiile lor, alegerile bune facute de ei si greselile pe care le-au comis, toate acestea legate, bineinteles, de subiectul cartii.
Exact asa este si cartea de fata. Conceptul de diferentiere este strans legat de cel de pozitionare si, pe scurt, el spune ca, intr-o piata concurentiala, nu poti supravietui decat daca esti diferit de concurenta iar consumatorii stiu asta. Iti alegi, deci, o nisa, te concentrezi sa ramai pe ea, eviti excesele in ceea ce priveste extensiile de linie, iti amintesti tot timpul ca trebuie sa fii perceput ca specialist in ceva, nu ca specialist in orice si perseverezi...