Descriere - Didactica literaturii - Reorientari
Situat sub semnul conceptiei actuale despre creatie si receptare, despre literatura si lectura, studiul Alinei Pamfil configureaza o noua didactica a literaturii, o didactica a secolului XXI, conceputa ca spatiu de reflectie si de actiune dedicat, in principal, dezvoltarii personale a elevului.
Ora de literatura trebuie sa depaseasca astazi analiza tehnica, interesata prioritar de forme, de structuri si de tropi, si sa (re)descopere intelegerea si interpretarea plurala a discursului literar, ca discurs complex despre lume si despre conditia umana. Scrise si argumentate impecabil, perspectivele deschise de Alina Pamfil sunt generoase si restituie profesorului de romana bucuria de a media una dintre cele mai frumoase intalniri: intalnirea liceenilor cu literatura.
Alina Pamfil este profesoara la Universitatea "Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, unde preda didactica limbii si literaturii romane. Volumul de fata continua seria inovatoare deschisa de studiile sale Limba si literatura romana in scoala primara. Perspective complementare si Limba si literatura romana in gimnaziu. Structuri didactice deschise, intregind panorama unei cercetari coerente si substantiale, dedicate celor trei trepte de scolaritate (primar, gimnaziu si liceu).