Fiecare educator isi configureaza o anumita abordare in provocatoarea intalnire cu mintea si sufletul copiilor, fixandu-si anumite repere pentru a personaliza si a contextualiza demersul instructiv-educativ. Structurata pornind de la ultimul curriculum din invatamantul prescolar (Curriculumul pentru educatia timpurie, 2019), lucrarea Angelicai Hobjila vine in sprijinul actualilor si viitorilor educatori sau profesori pentru invatamantul prescolar, inclusiv al celor care se pregatesc pentru sustinerea examenelor de definitivare in invatamant sau de obtinere a gradelor didactice. Volumul contine toate elementele necesare abordarii continuturilor subordonate domeniului experiential Limba si comunicare in gradinita, de la finalitati si proiectare la metode si materiale didactice specifice, forme de organizare a activitatilor didactice sau coordonate ale evaluarii in prescolaritate. Perspectiva teoretica de ansamblu e insotita de numeroase exemple de aplicare la grupa, de la modele de proiecte didactice la metode/instrumente de evaluare, sarcini didactice si situatii de invatare.