Descriere - Dialogul intercultural in predarea limbilor straine. Spre o pedagogie a diversitatii socioculturale
Obiectul lucrarii de fata este predarea si invatarea limbilor straine in contextul european actual, marcat, pe de o parte, de fluidizarea granitelor nationale, iar pe de alta parte de acelasi pluriculturalism si acelasi plurilingvism ca in toata existenta sa de pana acum, doar ca diversitatea, diferenta, alteritatea nu se mai doresc a fi forme de delimitare intre indivizi, ci modalitati de imbogatire a existentei umane. Transformarile din plan social si economic au impus modificari si in plan educational. Astfel, limbile straine care pana nu demult erau considerate un obiect de studiu facultativ, static, inchis, chiar elitarist, devin acum unul din punctele nodale ale retelei educationale. Cunoasterea limbilor straine gireaza, intrun sens larg, accesul individului la viata sociala si succesul in viata profesionala.
Reusita deplina nu depinde insa doar de competenta lingvistica in limba tinta, ci si de un cumul de competente de comunicare si socioculturale care sa permita atat abordarea, perceperea, interpretarea si intelegerea mediului strain/tinta, cat si dialogul intercultural.
Referenti:
Conf.univ.dr. Maria Mihalciuc
Conf.univ.dr. Gabriela Neches
Referent: Maria Mihalciuc, Maria-Gabriela Neches
Autor: Florentina Alexandru
Data aparitiei: 15.02.2013
Numar de pagini: 400