Descriere - Dezvoltarea calitatilor motrice la elevii din invatamantul primar
CUPRINS
I. DEZVOLTAREA CALITATILOR MOTRICE
- OBIECTIV AL EDUCATIEI FIZICE …………………...5
I.1. Importanta educatiei fizice ……………………………….5
I.2. Educatia fizica si importanta acestei discipline in
cadrul curriculum-ului national ……………………………….9
I.3. Orientarea si continutul activitatii de educatie fizica
la clasele I-IV …………………………………………….......9
II. OBIECTIVELE EDUCATIEI FIZICE
LA CLASELEI-IV....……………………………………….11
II.1. Capacitatea motrica de baza …………………………....11
II.2. Dezvoltarea fizica generala si armonioasa ……………..11
II.3. Deprinderi si priceperi motrice ………………………...12
II.4. Calitati motrice ……………………………………...….13
II.5. Indicatii metodice privind activitatea de educatie fizica la clasele I-IV …………………………………………………..13
III. PARTICULARITATILE SOMATO-FUNCTIONALE, PSIHICE SI MOTRICE ALE ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR ……………………………………………………15
III.1. Particularitatile somatice …..…………………………..15
III.2. Particularitatile functionale ……………………………16
III.3. Particularitatile psihice ………………………………...17
IV. ORIENTAREA METODICA GENERALA PRIVIND PREDAREA EDUCATIEI FIZICE ………………………22
IV.1. Metodologia realizarii obiectivelor privind dezvoltarea fizica corecta si armonioasa ……………………………...….22
IV.2. Clasificarea exercitiilor ………………………………..24
IV.3. Indicatii privind utilizarea exercitiilor ………………...24
IV.4. Relatia profesor - elev ……………………………….26
V. PREVENIREA SI COMBATEREA
INSTALARII DEFICIENTELOR FIZICE LA
ELEVII DIN CICLUL PRIMA …………………………..31
V.1. Definitia deficientelor fizice si psihomotorii …………..31
V.2. Psihomotricitatea ………………………………………32
V.3. Cauzele deficientelor fizice si psihomotorii …………...41
V.4. Factorii determinanti …………………………………...43
V.5. Clasificarea deficientelor fizice si psihomotorii ……….44
V.6. Recuperarea deficientelor fizice si psihomotorii ………49
VI. CALITATI MOTRICE ……………………………….76
VI.1. Viteza ………………………………………………...77
VI.1.1. Generalitati, indicatii metodice ……………………..77
VI.1.2. Jocuri pentru dezvoltarea vitezei ……………………80
VI.2. INDEMANAREA/ COORDONAREA ………………87
VI.2.1. Generalitati, indicatii metodice ……………………..87
VI.2.2. Metode de educare a coordonarii …………………...94
VI.3. REZISTENTA……………………………………….100
VI.3.1. Generalitati, indicatii metodice ……………………100
VI.3.2. Jocuri pentru dezvoltarea rezistentei ………………103
VI.4. FORTA ………………………………………………106
VI.4.1. Generalitati, indicatii metodice ……………………106
VI.4.2. Jocuri pentru dezvoltarea fortei ……………………110
VII. CONCLUZII ………………………………………...114
BIBLIOGRAFIE …………………………………………116
Nr. de pagini : 114
Anul aparitiei : 2018