Descriere - De la joc la invatare - Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie
Cum pot fi mai bine intelese finalitatile pedagogice ale jocului? Si cum pot educatorii sa-si dezvolte aptitudinile necesare pentru a utiliza jocul in moduri cat mai eficiente in procesul de instruire? Cartea de fata demonstreaza in ce fel angrenarea educatorilor (dar si a parintilor) in experiente ludice creative si nedirijate conduce la o reevaluare a semnificatiei jocului pentru educatia timpurie. Prin descrierea unor experiente de formare didactica in jocul "autoactiv", dar si prin stabilirea catorva principii pedagogice specifice, autorii americani demonstreaza ca jocul practic si nestructurat, bazat adesea pe materiale reciclate, reprezinta nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educationala, de autocunoastere si de sporire a increderii in sine a copiilor din gradinite si scoli primare.
"Placerea de a invata, atat de evidenta la copiii mici, chiar si atunci cand invata lucruri sofisticate sau dificile, se dilueaza treptat si apoi dispare, iar unul dintre motive este indepartarea acestui proces de joc si transformarea lui intr-o activitate mai degraba asemanatoare cu munca dificila. Jocul reprezinta o dimensiune fundamentala a naturii umane, iar cartea pe care v-o propunem va fi un sprijin solid pentru cei implicati in educatia si dezvoltarea copiilor mici (profesori, parinti, formatori etc.), pentru a redescoperi jocul pentru ei si pentru cei pe care ii insotesc in
diverse experiente de invatare."
– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Marcia L. Nell este conferentiar la Universitatea Millersville din Pennsylvania,
Walter F. Drews este cofondator al Institutului pentru Educatie Autoactiva (ISAE) din Melbourne, Florida, iar Deborah E. Bush este scriitoare profesionista.
Cuprins :
Cuvant-inainte
Capitolul 1. Introducere
Capitolul 2. Copiii si adultii, invatarea si jocul
Importanta jocului pentru copii si adulti
Ce este jocul autoactiv?
Sapte principii ale jocului autoactiv pentru adulti
Principiul 1
Principiul 2
Principiul 3
Principiul 4
Principiul 5
Principiul 6
Principiul 7
Scurta prezentare a teoriilor despre joc
Friedrich Fröbel (1782–1852)
Lev Vigotki (1896–1934)
Jean Piaget (1896–1980)
Brian Sutton-Smith
Stuart Brown
Beneficiile jocului pentru copii
Dezvoltarea fizica
Dezvoltarea cognitiva
Dezvoltarea lingvistica si alfabetizarea
Dezvoltarea sociala si emotionala
Concluzie
Capitolul 3. Cum stimuleaza jocul creativitatea la nivel de educatie
Cercetatorii creativitatii
J.P. Guilford (1897–1987)
Joan Erikson (1902–1997)
Mihaly Csikszentmihalyi
Erik Erikson (1902–1994)
Creativitatea, artele si invatarea
Descatusarea intuitiei
Calea spre o viziune coerenta asupra lumii
Resuscitarea energiei creative prin joc
Creativitatea in practica profesionala
Transformarea educatiei prin practica profesionala
Capitolul 4. Elemente esentiale ale procesului jocului deliberat
Pregatirea cadrului
Mediul si atmosfera
Materiale cu variate posibilitati de folosire
Experienta atelierului de joc
Jocul solitar (individual)
Jocul interactiv
Asocierea jocului deliberat cu stiintele, matematica si comunicarea
Concluzie
Capitolul 5. Rolul instructorului
Instructorul intuitiv
Calitatile unui instructor
Rolul instructorului in timpul atelierului de joc
Jocul solitar (individual)
Jocul in grup
Asteptati-va la raspunsuri intuitive
Capitolul 6. Legatura dintre practica didactica si experienta jocului
Imersarea activa in joc si invatarea
Invatarea experientiala
Puterea jocului: transformare, integrare si sentimentul de putere
Jocul si forta interioara
O aventura didactica: experienta ludica a unei educatoare
Capitolul 7. Jocul deliberat in invatamantul superior: studii de caz
Experientele de joc in programele de licenta
Seminarul urban: Philadelphia - vara lui 2010 si 2011
Cursul de experiente creative pentru varsta mica
Avantajele experientei de joc pentru viitorii educatori
Jocul deliberat in programele postuniversitare
Arta in educatie: Cursul de vara de educatie timpurie de la Universitatea Muskingum (ECSTI)
Scoala de vara de la Universitatea Millersville dedicata educatiei timpurii
Beneficiile jocului nestructurat pentru licentiatii in pedagogie
Concluzie
Capitolul 8. Depasirea barierelor in utilizarea jocului ca instrument de invatare
Bariere culturale in calea jocului
Perceptia educatorilor cu privire la barierele in calea jocului
Sustinerea necesara
Educarea parintilor cu privire la importanta jocului
Promovarea jocului
Capitolul 9. Construirea de parteneriate comunitare pentru a intari educatia din copilaria timpurie: exemple de caz
Centrele de resurse refolosibile
Utilizarea materialelor cu variate posibilitati de folosire
Pareri despre materiale
Importanta jocului in dezvoltarea umana - modelul de formare "Head Start"
Scoala Hawken, Lyndhurst, Ohio
Muzeul de marmura al copiilor din Raleigh, Carolina de Nord
Programul de mentorat realizat de adolescenti de la clubul Key Kiwanis
Concluzie
Capitolul 10. Apel la actiune
Motive pentru a promova jocul
Promovarea jocului
Povestea din Pittsburgh
Povestea Scolii Hawken
Povestea din California
Povestea din Phoenix, Arizona
Recomandari din raportul executiv
De ce sa promovam jocul?
Motivarea pentru autoactualizare
Bibliografie
Anexe
Anexa A. Articole utile
Anexa B. Filme pe YouTube/media despre materiale cu variate posibilitati de folosire si ateliere de lucru de joc
Anexa C. Perspectiva noastra asupra spatiului de joc
Nr. de pagini : 248
Anul aparitiei : 2016
in colectia EDUCATIE SI FORMARE
Cartea "De la joc la invatare - Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie ". face parte din
categoria carti >>
- - a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Nell, Marcia L. si a fost publicata la Editura TREI
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.