Descriere - De ce nu le place elevilor scoala?
Un specialist in stiinte cognitive raspunde la intrebarile profesorilor privind modul in care functioneaza mintea si implicatiile asupra orelor de curs
Cartea aceasta li se adreseaza profesorilor din invatamantul preuniversitar si, de fapt, tuturor celor interesati sa afle motivele pentru care elevii, in mod paradoxal, par sa fuga de ceea ce ii ajuta cel mai mult sa-si cladeasca viitorul.
Subiectele pe care Daniel Willingham le abordeaza in aceste pagini corespund celor mai frecvente intrebari care i-au fost adresate, inca din 2002, prin intermediul platformei American Educator, apartinand American Federation of Teachers – institutie care, de peste 100 de ani, ii conecteaza pe profesori (atat intre ei, cat si cu factorii guvernamentali).
O vasta serie de concepte permanent folosite in educatie – precum gandirea, inteligenta, curiozitatea, memoria, emotia, atentia, invatarea, reflectia, mentalitatea, contextul, continutul, semnificatia, exercitiul, etapizarea, toceala, rutina, repetitia, superficialitatea, abstractizarea, aprofundarea, tehnologia etc. – sunt disecate si explicate in mod corelat. Mai mult chiar, autorul a convertit rezultatele cercetarilor stiintifice recente in tehnici de predare eficiente, pe care le-a inserat la sfarsitul fiecarui capitol.
Volumul de fata reprezinta o resursa nepretuita pentru toate cadrele didactice din Romania.
"O analiza geniala.”
Wall Street Journal