Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori - Farca, Speranta

Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori

Editura TREI


Acest produs se afla in stocul furnizorului iar in cazul in care titlul a fost recent epuizat/delistat din stocul acestuia veti fi informat prin email si sms in maxim 4 zile lucratoare.
Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Calificativul nostru
Recomandat
Status: epuizat
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

Beneficii:

Descriere - Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori

 Ganduri psihanalitice despre educatia timpurie

Ce simte mama insarcinata?
Cum intampina familia copilul nou-nascut?
Care este importanta medicilor?
Ce simte copilul fata de fratii lui?
Care sunt greselile frecvente in educatie?
Cum ne explicam comportamentele agresive?
Cum intelegem rasfatul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul si hiperactivitatea?
Cum reactionam in situatii speciale?
Sunt intrebari pe care ni le punem ca oameni interesati de
dezvoltarea copiilor si de evolutia noastra in raport cu ei si
la care aceasta carte ofera raspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.

dr. Speranta Farca
Psihanalist specializat in relatia mama–copil
Autoare a cartilor:
Psihanaliza si cele patru varste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce traieste copilul si ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

Cuprins:

Introducere

VENIREA PE LUME A COPILULUI -
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL

I Familia

1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoana
1.3. Dorinta, vointa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterina
2. Devenirea ca tata
2.1. Tatal – hotar
2.2. Umanizarea in Numele tatalui
3. Numarul copiilor – specificul constelatiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai multi copii
4. Bunicii
5. Strabunicii

II Lumea medicala

1. Sarcina si medicul obstetrician
1.1. Medicii si fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatal copilului
2. Nasterea
2.1. Medicul
2.2. Moasa
3. Cadrul medical al relatiei mama–bebelu?
3.1. Spatiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru

III Comunitatea

1. Comunitatea traditionala
2. Intrarea in comunitate, intre tabu si ritual
3. Comunitati substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte incercari de sustinere


IDEI DESPRE EDUCATIE

1 Industrialism in educatie

2 Caracteristici ale relatiei parinte–copil
2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educa?
2.3. Hotarare
2.4. Siguranta
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spatiu

3 Iubirea

4 Furia si agresivitatea
4.1. Cauze ale agresivitatii copilului
4.2. Cauze ale agresivitatii adultului
4.3. Forme ale agresivitatii
4.4. Consideratii generale

5 Cateva practici nocive in educatie
5.1. Bataia si semnificatiile ei
5.2. Interdictia de miscare si vorbire
5.3. Conditionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparatiile intre copii
5.7. Cerinte prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Ii raspundem copilului cu aceeasi moneda?
5.10. Umorul si ironia
5.11. Identitatea de comportament a parintilor
5.12. Interpretarea gresita a exprimarilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educatie?

6 Nevoia copilului de relatii proprii
6.1. Importanta familiei
6.2. Importanta comunitatii
6.3. Importanta relatiilor cu alti copii

7 Gradinita
7.1. Pregatirea pentru gradinita
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

8 ?coala


APROPIERI SI DELIMITARI INTRE
PSIHANALIZA SI EDUCATIE

1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenta
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Functia de reparatie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea

2 Parintii – un factor important al psihanalizei copilului

3 Situatii traumatice

4 Strigate de ajutor ale copilului
4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea in pericol
4.1.2. Dependenta
4.1.3. Rasfatul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta si neascultarea
4.3. Copilul in panica
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele si angoasele
4.3.3. Izolarea

5 Abordarea situatiilor speciale
5.1. Psihoterapia psihanalitica a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitica in diada mama–bebelu?
5.4. Adoptia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformatii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii




Numar pagini: 432
Anul aparitiei :2010

Detalii produs

Cartea "Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori ". face parte din categoria carti >> Practice si timp liber - Educatie - Familie a catalogului LibrariaRomana.ro. Cartea este scrisa de catre Farca, Speranta si a fost publicata la Editura TREI Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Speranta Farca

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Nu exista comentarii referitoare la acest produs.