Descriere - Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori
Ganduri psihanalitice despre educatia timpurie
Ce simte mama insarcinata?
Cum intampina familia copilul nou-nascut?
Care este importanta medicilor?
Ce simte copilul fata de fratii lui?
Care sunt greselile frecvente in educatie?
Cum ne explicam comportamentele agresive?
Cum intelegem rasfatul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul si hiperactivitatea?
Cum reactionam in situatii speciale?
Sunt intrebari pe care ni le punem ca oameni interesati de
dezvoltarea copiilor si de evolutia noastra in raport cu ei si
la care aceasta carte ofera raspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.
dr. Speranta Farca
Psihanalist specializat in relatia mama–copil
Autoare a cartilor:
Psihanaliza si cele patru varste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce traieste copilul si ce simte mama lui, Editura Trei, 2009
Cuprins:
Introducere
VENIREA PE LUME A COPILULUI -
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL
I Familia
1. Mama – mediu placentar
1.1. Fantasma despre copil
1.2. Imaginea-icoana
1.3. Dorinta, vointa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterina
2. Devenirea ca tata
2.1. Tatal – hotar
2.2. Umanizarea in Numele tatalui
3. Numarul copiilor – specificul constelatiilor familiale
3.1. Familia copilului unic
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai multi copii
4. Bunicii
5. Strabunicii
II Lumea medicala
1. Sarcina si medicul obstetrician
1.1. Medicii si fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatal copilului
2. Nasterea
2.1. Medicul
2.2. Moasa
3. Cadrul medical al relatiei mama–bebelu?
3.1. Spatiul
3.2. Medicul neonatolog
3.3. Asistentele de neonatologie
3.4. Medicul pediatru
III Comunitatea
1. Comunitatea traditionala
2. Intrarea in comunitate, intre tabu si ritual
3. Comunitati substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor
3.3. Alte incercari de sustinere
IDEI DESPRE EDUCATIE
1 Industrialism in educatie
2 Caracteristici ale relatiei parinte–copil
2.1. Autenticitate
2.2. Cine pe cine educa?
2.3. Hotarare
2.4. Siguranta
2.5. Empatie
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj
2.8. Spatiu
3 Iubirea
4 Furia si agresivitatea
4.1. Cauze ale agresivitatii copilului
4.2. Cauze ale agresivitatii adultului
4.3. Forme ale agresivitatii
4.4. Consideratii generale
5 Cateva practici nocive in educatie
5.1. Bataia si semnificatiile ei
5.2. Interdictia de miscare si vorbire
5.3. Conditionarea
5.4. Tonul ridicat
5.5. Etichetarea
5.6. Comparatiile intre copii
5.7. Cerinte prea multe sau inadecvate
5.8. Culpabilizarea
5.9. Ii raspundem copilului cu aceeasi moneda?
5.10. Umorul si ironia
5.11. Identitatea de comportament a parintilor
5.12. Interpretarea gresita a exprimarilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare
5.15. Dresaj sau educatie?
6 Nevoia copilului de relatii proprii
6.1. Importanta familiei
6.2. Importanta comunitatii
6.3. Importanta relatiilor cu alti copii
7 Gradinita
7.1. Pregatirea pentru gradinita
7.2. Personalitatea educatoarei
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296
8 ?coala
APROPIERI SI DELIMITARI INTRE
PSIHANALIZA SI EDUCATIE
1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator
1.2. Abstinenta
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului
1.5. Dezidealizarea
1.6. Functia de reparatie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea
2 Parintii – un factor important al psihanalizei copilului
3 Situatii traumatice
4 Strigate de ajutor ale copilului
4.1. Copilul deprimat
4.1.1. Punerea in pericol
4.1.2. Dependenta
4.1.3. Rasfatul
4.1.4. Pierderea obiectelor
4.1.5. Timiditatea
4.1.6. Genialitatea
4.1.7. Lenea
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta si neascultarea
4.3. Copilul in panica
4.3.1. Hiperactivitatea
4.3.2. Spaimele si angoasele
4.3.3. Izolarea
5 Abordarea situatiilor speciale
5.1. Psihoterapia psihanalitica a gravidei
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitica in diada mama–bebelu?
5.4. Adoptia
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali
5.8. Moartea copilului
5.9. Copilul cu malformatii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii
Numar pagini: 432
Anul aparitiei :2010
Cartea "Cum intampinam copilul ca parinti, bunici, medici si educatori ". face parte din
categoria carti >>
- - a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Farca, Speranta si a fost publicata la Editura TREI
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.