Descriere - Cum citim fotografiile
Incet, pe nesimtite, lumea se umple de fotografii. Comunicarea prin viu grai sau prin scris este, nu de putine ori, substituita de limbajul vizual. Miliarde de poze ajung periodic in "vazul" retelelor sociale.
Astfel, timpul dedicat lecturii unei imagini devine tot mai scurt. In acest context, modul in care citim o fotografie este esential, altfel riscam sa devenim niste analfabeti vizuali.
Orice imagine e dublu articulata: desemneaza (descrie ceea ce se vede) si semnifica (este pasibila unei interpretari). Orice fotografie conspira, pe undeva, la a ne modifica subtil atitudinea si, in ultima instanta, actiunile. Semnificatia acesteia variaza in functie de mediul social, educatia, standardul de viata si aspiratiile noastre ca privitori. La fel, ea depinde de contextul in care este eceptata, fie ca e vorba despre un album personal, un ziar, o publicatie de arta, o galerie, un monitor si asa mai departe. Exista, prin urmare, doar o singura interpretare valabila sau sunt mai multe? Intr-un dialog viu, cu paranteze de ordin istoric si cu exemple practice, cei doi autori incearca sa limpezeasca lucrurile. Gandind cu voce tare, ne indeamna sa intelegem noi insine modul in care o simpla fotografie, lipsita de grai, ne vorbeste. Un dialog relaxat, consistent, edificator.
Bonus! O selectie din Best of EndNotes, asa cum au aparut in numarul omagial al Revistei LensWork, dedicat lui Bill Jay. Acest om a reflectat in scris la fotografie vreme de mai bine de cincizeci de ani. Din celebrele sale note putem afla printre altele: care e secretul ultim al fotografiei, de ce o chema pe o pisica tocmai Koudelka sau care sunt cele mai practice sfaturi adresate de maestri unor fotografi in devenire.
Numar pagini: 162
Format: 15x21