Descriere - Copilul tau cum se joaca? Metoda Sophie Marinopoulos pentru parinti
[PARENTING]
Interpretari psihologice ale jocului.
Sophie Marinopoulos a inventat o metoda pentru a-i ajuta pe parinti sa-si inteleaga mai bine copilul si sa se asigure de echilibrul si de evolutia psiho-emotionala a acestuia.
Cum asa? Observandu-l cum se joaca!
Copilul se joaca cu gurita la patru luni pentru a-si dezvolta curiozitatea; la 12 luni se joaca de-a "cucu bau" pentru a invata sa se separe de celalalt; se joaca de-a incalcarea regulilor la doi ani pentru a intelege mai bine regulile impuse de parinti; se joaca de-a v-ati ascunselea la trei ani pentru a-si invinge teama de a fi despartit de mama; se deghizeaza la patru ani pentru a-si impune personalitatea; jocurile cu roluri de la cinci ani ii vor stimula imaginatia; povestile de la sase ani ii vor dezvolta limbajul, ceea ce este absolut necesar pentru relatiile sociale; jocurile de societate de la sapte ani sunt ocazia unor confruntari cu parintii si cu ceilalti...
Jocurile sugarului si ale copilului mic reprezinta baza pentru dezvoltarea sentimentului de securitate, pentru o viata emotionala echilibrata, pentru formarea deprinderilor intelectuale ce vor fi exersate in anii de scoala.
CUPRINS:
PRIMA PARTE
Jocul: o chestiune de sanatate
Sa te joci inseamna sa cresti
a– Un joc poate sa ascunda un altul: ce inseamna sa te joci
a– Curba dezvoltarii psihice: ludometrul
a– Cand se joaca, copilul creste: maturitatea ludica
a– Fiecare in ritmul sau
a– Camera de joaca
Ludometru - Fisa 1
A DOUA PARTE
Primele jocuri (primul an de viata)
Jocurile cu gurita
a– Tetina: primul lucru cu care se joaca bebelusul pentru a creste, pentru a se simti bine si pentru a se linisti
a– Nu e un comportament gresit sa duci totul la gura
a– Patru motive pentru care se considera ca e bine ca bebelusul sa duca obiectele la gura
a– Tetina si controversele din jurul ei
•Ce calitati trebuie sa aiba o jucarie pentru ca bebelusul sa o poata duce la gura
•Cateva jucarii recomandate
Ludometru - Fisa 2
Celelalte jocuri senzoriale
a– A privi, a atinge, a simti, a gusta, a auzi
a– Doua conditii pentru a creste: acordul mamei, sprijinul tatalui
a– Marile etape ale
separarii in primul an de viata
•Calitatile jucariilor senzoriale
•Cateva jucarii recomandate
Ludometru - Fisa 3
Jocurile motorii
a– A atinge - a apuca - a misca
a– Cateva repere in ceea ce priveste dobandirea motricitatii
a– Gura. inceputul dezvoltarii motorii
•Sugestii pentru a impulsiona jocurile motorii din primul an de viata
•Cateva jucarii recomandate
Ludometru - Fisa 4
A TREIA PARTE
primele jocuri simbolice (dupa 12 luni)
a– Ce inseamna jocul simbolic?
a– jocul de-a "arunca-ridica" (copii de 12 luni si mai mult)
a– Ce inseamna, de fapt, acest joc de-a "arunca-ridica"?
a– "Cucu~bau": a vedea si a fi vazut. A juca inseamna sa trisezi
•Un mic test pentru adulti: evaluati daca absenta este sinonima pentru dumneavoastra cu lipsa sau cu pierderea
Povestea papucilor noi sau ilustrarea unei logici psihologice infantile
Jucaria preferata
Jucaria preferata, o jucarie cu mare incarcatura simbolica
Ludometru - Fisa 5
A PATRA PARTE
Jocurile simbolice mai elaborate (copii de 30 de luni sau mai mult)
• Jocul "de-a v-ati ascunselea" sau frisoanele disparitiei: intre joc si teama
•O scurta recapitulare a jocului "de-a v-ati ascunselea"
•Simbolizarea resturilor fiziologice (scaun, urina) sau cum sa te joci fara sa pui mana
•Cateva jucarii recomandate.
•Baltoaca cu apa: copilul sare si rade, parintii interzic si se supara, copilul creste - parintii se enerveaza
•O ilustrare a functiei Supraeului: bomboanele de pe raftul din supermarket, un exemplu al dezvoltarii psihice
•Un scurt itinerar de urmat in formarea Supraeului
•Sa ne deghizam? De ce nu? Insa numai cu o conditie
-Super, am un sex!
•Cine are oute sau cearta gemenilor furiosi
•Jucarii recomandate
Ludometru - Fisa 6
A CINCEA PARTE
Jocurile complexe (intre 5-6 ani)
*Jocurile care implica imaginatia
*Jocurile bazate pe reguli
*Jocurile de achizitie, de constructie si de fabricare
*Sa citesti fara cuvinte
Ludometru - Fisa 7
A SASEA PARTE
Tabelele ludometrului
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 160