Descriere - Consultanta organizationala (O abordare Gestalt)
Subiectul acestei carti consta in secventa cuprinsa intre constientizare si transformarea acestei constientizari in actiune utila. Pentru mine, obiectivul principal al relatiilor de consultanta inseamna educarea sistemului de clienti pentru a-si imbunatati constiinta propner fimctionari si a-si spori abilitatea de a actiona astfel incat aceasta functionare sa se Imbunatateasca. Prin constientizare, inteleg cunoasterea sau competenta care deriva din observarea sinelui sau a altei persoane. Procesul constiintei este pur si simplu acel proces in care ne folosim toate simturile intr-un mod atent si alert. Prin intennediul simturilor - vaz, auz, pipait, miros - devenim constienti de ceea ce ni se intampla si de lucurile care se intampla in jurul nostru. Aceasta constientizare ne ofera energia si directia pentru actiuni si invatare. Consultanta procesului de influenta depinde de cat de bine isi foloseste profesionistul constientizarea pentm a interveni util in sistemele de munca.
Un proces de constientizare eficient il ajuta pe consultant sa negocieze toate stadiile intervcntiei, de la introducere si pregatire la rezolvare si finalizare
In acest text clasic, deschizatorul de drumuri al consultantei organizationale Edwin C. Nevis prezinta, o abordare a domeniului care se bazeaza pe teoria Gestalt.
Nevis isi pune faimoasa viziune, claritatea conceptuala si deceniile de experienta in joc pentru a acoperi intregul spectru de preocupari cu care consultantii organizationali se confrunta in diverse medii.
Cuprins
Capitolul 1: Dezvoltarea si aplicarea Modelului Gestalt figura-baza
Studii incipiente de perceptie vizuala
Formarea figurii
Legea Pragnanz
Extindere in domeniul motivatiei/actiunii
Aplicare la dezvoltarea personala
Aplicare la sisteme mai extinse
Sumar
Bibliografie
Capitolul 2: Ciclul Gestalt al experientei ca principiu calauzitor
Constientizarea
Energia
Actiune si contact
Rezolvare si inchidere
Ciclul interactiv Gestalt
Aplicare la consultanta organizationala
O conceptie fenomenologica asupra datelor
Perfectionarea unitatilor de lucru
Bibliografie
Capitolul 3: Un model Gestalt de interventie organizationala
Interventia ca modificare a granitei
Modelul Gestalt pentru interventie
Interventia ca mod de a oferi o prezenta
Abordarea rezistentei in Gestalt
Implicatii
Bibliografie
Capitolul 4: Despre prezenta: Consultantul ca model de invatare
Prezenta in predare
Stilul ca element al prezentei
Prezenta in cadrul Gestalt
Potrivirea
A fi explicit versus a fi misterios
Concluzie
Bibliografie
Capitolul 5: Abilitatile dezirabile ale unui intervenient competent
Abilitati legate de impartasirea experientei de catre consultant
Abilitati legate de sporirea contactului
Abilitati legate de inchiderea si completarea unitatilor de lucru
Abilitati legate de intelegerea consultantei ca arta
Dezvoltarea si utilizarea abilitatilor
Bibliografie
Capitolul 6: Procesul de constientizare Gestalt in evaluarea organizationala
Diagnosticul ca formare a ipotezei
Procesul Gestalt de constientizare
Integrarea celor doua modele
Implicatii
Bibliografie
Capitolul 7: Moduri de influenta evocative si provocative pentru implementarea schimbarii
Doua moduri de influenta
Implicatii
Bibliografie
Capitolul 8: Despre semnificatia rezistentei in cadru organizational
Procesul constientizarii si rezistenta
Cum abordam rezistenta?
Implicatii
Bibliografie
Capitolul 9: Dezvoltarea relatiilor cu clientii: Consultanta organizationala in contrast cu psihoterapia
Diferente intre consultanta si psihoterapie
Implicatii
Cazuri edificatoare
Concluzie
Capitolul 10: Marginalizare, autonomie si afiliere: un echilibru precar
Marginalitatea si consultanta la granita
Dilemele rolurilor de granita
Marginalitatea si stresul consultantului
Abordarea marginalitatii
Echilibrarea nevoilor de autonimie si afiliere
Implicatii
Bibliografie
Epilog: Sa invatam sa depasim regretul
Siguranta: inamicul regretului
Problema provocarii ca atac
Implicatii
Concluzie
Bibliografie
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 342