Descriere - Concursul de titularizare si examenul de definitivat. Limba si literatura romana. 20 de modele de teste cu sugestii de rezolvare si repere teoretice
Prezenta lucrare este adresata studentilor si absolventilor de filologie care isi doresc sa urmeze o cariera in invatamant, precum si profesorilor care urmeaza definitivarea in invatamant, colegilor care au nevoie de sprijin in construirea unui mod de lucru, de rezolvare a itemilor, de sinteze teoretice, de repere in construirea activitatilor didactice.
In plus, poate fi o sursa de inspiratie pentru profesorii metodisti, pentru profesorii mentori, pentru inspectorii de specialitate, pentru orice profesor de Limba si literatura romana, in procesul de invatare continua, prin varietatea abordarilor, prin apelul la volume de referinte din zona istoriei literare, a lingvisticii, a didacticii si a pedagogiei.
Lucrarea este structurata in doua parti ce contin:
• Programa pentru concursul de titularizare – disciplina Limba si literatura romana;
• 10 modele de teste pentru concursul de titularizare;
• Sugestii de raspuns si aspecte teoretice in vederea rezolvarii testelor propuse;
• Programa pentru examenul de definitivat – disciplina Limba si literatura romana;
• 10 modele de teste pentru examenul de definitivat;
• Sugestii de raspuns si aspecte teoretice in vederea rezolvarii testelor propuse.
Variantele propuse pot constitui un antrenament util in procesul de pre-gatire pentru concurs si pentru examen, iar bibliografia din cadrul programelor este completata de referinte optime pentru pregatirea cadrelor didactice.
Avem convingerea ca prin aceasta lucrare venim in sprijinul colegilor cu numeroase clarificari conceptuale si solutii eficiente de abordare a subiectelor. Am scris acest volum cu increderea ca o formare de baza consistenta trebuie urmata de o continua imbogatire si de sustinere, deopotriva, din partea colegilor. Cu siguranta, succesul la examen depinde de autoformarea permanenta a fiecarui profesor, de individualizarea studiului, de integrarea in propria conceptie la clasa a teoriilor din domeniu, prin conturarea unui profil de profesor eficient, deschis, dinamic si inovator.