Descriere - Comunicarea in administratia publica, editia a II-a
Un act administrativ presupune implicarea unui numar mare de functionari, fiecare dintre acestia specializat intr-un anumit domeniu si depinzand de ceilalti, deoarece produsul final este rezultatul, direct, al eforturilor combinate ale diferitilor participanti la realizarea acestei finalitati.
Comunicarea este, asadar, definitorie in coordonarea adecvata si eficienta a activitatilor caracterizate de astfel de conexiuni, proces de coordonare pentru materializarea caruia este necesara construirea unor canale de comunicare prin care ideile, cunostintele si exigentele sa poata fi transmise. Pentru ca obiectivele vizate sa devina realitate, managementul public trebuie sa se asigure ca deciziile sunt transmise tuturor nivelurilor ierarhice. In plus, este din ce in ce mai important atat pentru administratie, cat si pentru clientii acesteia, autoritatea politica, contribuabili, cetateni, grupuri de interese, dezvoltarea canalelor de comunicare cu lumea de afara.
Sunt create, in acest mod, conditiile ca tot ceea ce se petrece in cadrul structurilor administrative sa fie comunicat publicului, in general, si segmentelor tinta, in special. Pe de alta parte, administratia va beneficia de informatii din exterior care ii sunt necesare pentru finalizarea obiectivelor.
Comunicarea, ca proces ce focalizeaza demersurile managementului public, este importanta si din perspectiva calitatii relatiilor existente in cadrul unei anumite structuri administrative. Dimensiunea calitativa vizeaza mentinerea unei atitudini de intelegere mutuala, crearea si dezvoltarea unui climat motivational, precum si asigurarea rezolvarii cererilor si a starilor de nemultumire intr-o maniera concilianta.
Dezvoltarea unei politici sociale adecvate, crearea si mentinerea, la toate nivelurile, a unei atmosfere transparente sunt, intr-o mare masura, determinate de importanta care se acorda procesului de comunicare
Autoarea