Descriere - Comunicarea 2.0
New media, participare si populism
La douazeci de ani de la aparitia Facebook, dezbaterea despre impactul revolutiei tehnologice digitale a atins cote intense, caci revolutia, in sine, a luat sfarsit, dar efectele ei prolifereaza. Astazi, sistemele de inteligenta artificiala, algoritmii, Big Data, platformele digitale, intelese drept cadre dominante ale vietii sociale si politice, au devenit elementele sine qua non pentru comunicarea publica. Polarizarea si tendintele de radicalizare, de inchidere sub convingeri puternice, sunt influentate de platformele online, de actiunea algoritmica, dar raspunsul nu sta doar in reglementare prin legi si nici in asteptarea unor noi tehnologii, care sa remedieze conditiile comunicarii politice. Comunicarea 2.0, editie noua, este o invitatie la a trata realist pericolele, dar si posibilitatile transformarii digitale continue. Constantin Vica
Cartea Comunicarea 2.0 aflata acum la cea de a 2-a editie este conceputa ca un manual pentru studentii de la specializarile din domeniul stiinte ale comunicarii. Aceasta prezinta si clarifica notiuni si concepte noi lansate odata cu aparitia unor schimbari tehnologice din domeniul comunicarii, cum ar fi inteligenta artificiala (AI). Autorul se indreapta spre anumite zone din comunicarea digitala urmarind mai ales arii cum sunt:
- Comunicarea politica online,
- Comunicarea prin platformele social media in jurnalism,
- Comunicarea online si democratia,
- Comunicarea si marketingul de gherila.
Intr-o perioada in care abundenta informationala a devenit derutanta si poate deforma realitatea, acest volum permite cititorului sa descifreze si sa inteleaga corect anumite situatii de comunicare pe care le intalneste in fiecare zi. In plus, clarificarile terminologice ajuta studentii si cititorii sa aprecieze dimensiunea si puterea comunicarii online. Georgeta Drula