Descriere - Comunicare mediatica
Primul capitol propune definirea locului si rolului stiintelor comunicarii in raport cu celelalte stiinte si prezinta principalele modele liniare
ale comunicarii. Structura lucrarii este cladita pe unul dintre modelele de baza, modelul lui Lasswell, si trateaza notiunea de comunicator,
cea de media, notiunea de public (receptor) si respectiv efectele media. Sunt tototdata tratate si aspecte ale mesajului, cum sunt teorii cu privire
la selectia stirilor. Dupa capitolul destinat definirii si clasificarii media urmeaza o scurta incursiune in istoria media universala. Principalelor
paradigme si teorii in stiintele sociale si totodata teoriilor despre comunicare si media care se inscriu in marile curente de gandire le este dedicat
un capitol, urmat de un alt capitol destinat unor teoreticieni ale caror lucrari reprezinta veritabile puncte de referinta. in acest sens amintim doar
cateva nume: Marshal McLuhan, Derrick der Kerckhove, Neil Postman, Hans Magnus Enzensberger, F. Kittler etc. Prezentarea caracteristicilor
comunicatorului si cele ale diverselor tipuri de media, de la carte la internet isi gasesc de asemeni locul in acest volum. Un loc aparte ii revine
cercetarii utilizarii sau, in alta acceptiune, a consumului media. Aceasta are un puternic caracter interdisciplinar, avand in vedere faptul ca teoriile
despre motiv si nevoi sunt dezvoltate de pshihologie.