Descriere - Competitia politica in Romania
Competitia politica reprezinta una dintre caracteristicile fundamentale ale unei societati democratice, iar cunoasterea sistemului institutional, a comportamentului partidelor si votantilor este esentiala pentru a intelege viata politica a unei tari. Volumul analizeaza diferite fenomene asociate competitiei politice, punind accent pe realitatea romaneasca de dupa 1990. Studentii si profesorii de la facultatile de stiinte politice, analistii si specialistii in domeniu gasesc informatii actualizate cu privire la rationalitatea comportamentului de vot, constringerile ce limiteaza capacitatea actorilor politici de a se uni in cadrul unor coalitii de guvernare sau modul in care schimbarea regulilor de vot si componenta etnica influenteaza preferintele alegatorilor.
Cuprins: Influenta incertitudinii asupra competitiei politice • Modele spatiale ale competitiei electorale • Competitia intra- si interpartinica in alegerile parlamentare din 2008 si 2012 din Romania • Cartelizarea sistemelor de partide din Europa Centrala si de Est: o analiza comparativa a cazurilor roman si maghiar • Formarea guvernelor minoritare in Europa Centrala si de Est • Modelul actorilor cu putere de veto si relatiile institutionale dintre partidele politice in administratia locala • Un experiment privind regulile de vot la alegerile locale din Chisinau - Republica Moldova • Competitivitatea sistemului de partide la nivel local, 1996-2012: de la echilibru la monopol politic • Alegerile din Dobrogea postcomunista, 1992-2012
Nr. de pagini : 288
Anul aparitiei : 2013
Cartea "Competitia politica in Romania ". face parte din
categoria carti >>
- a catalogului LibrariaRomana.ro.
Cartea este scrisa de catre Miroiu, Adrian si a fost publicata la Editura POLIROM
Pentru orice solicitare apelati
departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.