Descriere - Comertul exterior si politica comerciala a Romaniei in perioada de tranzitie la economia de piata. Strategii de dezvoltare
Lucrarea de fata trateaza un subiect de mare actualitate care a facut si obiectul dezbaterilor, in zilele de 5-8 septembrie 2001, la reuniunea ambasadorilor si consulilor onorifici ai Romaniei, initiata de Ministerul Afacerilor Externe. Cu acest prilej a fost analizata evolutia relatiilor comerciale externe ale Romaniei pe tari si zone geografice si s-au dezbatut si adoptat o serie de masuri menite sa conduca la impulsionarea exporturilor romanesti si la reducerea substantiala a deficitului din balanta comerciala.
Altfel spus, a fost adaptata o strategie pe termen scurt si mediu privind dezvoltarea schimburilor comerciale ale Romaniei si continuarea reformei privind politica comerciala in spiritul reglementarilor regionale si internationale la care Romania este parte.
Rezultatul acestor dezbateri se regaseste in cuprinsul lucrarii de fata la care si-au adus contributia Valer Potra, Aurel Marascu, Marius Vitionescu, Radu Zaharia, din cadrul MAE – Departamentul de Comert Exterior, precum si Gabriela Dragan, Irina Ramniceanu si Nicolae Suta, cadre didactice de la Catedra de Relatii Economice Internationale – ASE Bucuresti.
Avem convingerea ca lucrarea de fata va servi in primul rand studentilor si doctoranzilor preocupati de mersul reformei economice in Romania si in acest cadru de evolutia comertului exterior si a politicii comerciale romanesti.
Am dori ca lucrarea sa trezeasca insa interes si in randul celor care activeaza in sfera relatiilor economice externe ale Romaniei, fiind cei mai abilitati sa aprecieze in ce masura strategiile prezentate in aceasta lucrare isi vor atinge obiectivele urmarite la nivelul economiei nationale.
Autorii
ISBN: 973-590-598-1
An aparitie: 2002
Nr. de pagini: 304
Format: 17x24