Descriere - Comert electronic. Suport de curs
Este foarte dificil in prezent sa ne imaginam felul in care ar putea functiona firmele, indiferent de amploarea activitatilor lor, nu numai fara folosirea tehnologiei informatice, cu beneficiile sale legate de scurtarea timpilor si reducerea costurilor, ci si fara folosirea Internetului si a retelelor de calculatoare, ca veritabile medii de desfasurare a afacerilor. Beneficiile utilizarii computerului in afaceri, a tehnologiei informatiei si a Ineternetului depasesc cu mult orice dezavantaje care ar putea fi intrevazute. Potentialul acestor tehnologii se mentine pemanent ridicat si perspectivele inovatoare pe care le ofera celor implicati in afaceri de a-si directiona activitatile spre solutii aducatoare de beneficii nu par a avea limite.
De aceea, putem practic considera ca in ziua de azi, comertul electornic, indiferent de acceptiunile sale mai largi sau mai restranse, face parte organica din felul in care firmele isi desfasoara activitatile, de la proiectare si cercetare, trecand prin aprovizioare si productie si terminand mai ales cu distributia bunurilor. Iar tranzitia catre folosirea facilitatilor comertului electronic este deja o evolutie fireasca in existenta oricarei firme sau organizatii cu o strategie conceputa pe termen lung. Intentia acestei lucrari, fara nici cea mai slaba pretentie de a fi una completa, este doar de a fi un suport de curs. Scopul ei este de a pune la dispozitia studentilor de la cursul de zi si cu frecventa redusa, viitori manageri in comert, o serie de cunostinte de baza din domeniul comertului electronic.
In acelasi timp insa, intentia acestui suport de curs este de a faclilita asimilarea ulterioara a unor cunostinte mai complete din acest domeniu ca si din cele conexe. Prin aceasta se va obtine o crestere a nivelului pregatirii studentilor si a capacitatilor profesionale a viitorilor manageri. Lucru necesar pe o piata romaneasca integrata celei a Uniunii Europene si caracterizata prin cele mai inalte standarde de performanta si competitivitate.