Descriere - Cele patru doctrine principale ale Noului Ierusalim (Emanuel Swedenborg)
"Dumnezeu mi s-a revelat mie, slujitorului sau, in acel an 1743 si mi-a deschis privirile spre lumea spirituala. M-a inzestrat atunci cu puterea de a comunica cu spiritele si cu ingerii. incepand de atunci, am adus la cunostinta oamenilor diferite taine, asa cum mi-au fost ele aratate si revelate".
Swedenborg urmareste sa explice si sa argumenteze cu instrumentarul "stiintific" inexprimabilul, anuland distanta traditionala dintre "cer" si "pamant", dintre "material" si "supranatural", intre cele doua orizonturi nu exista o diferenta calitativa, ci doar de frecventa de vibratie.
Intre cele doua parti complementare ale cosmosului sunt mii de legaturi, pe baza unui principiu al corespondentelor.
Omul are vocatia cunoasterii si a fericirii; prin vointa de puritate, prin intelegerea si supunerea la proiectul divin ascuns in legile naturii, el poate atinge starea de comuniune cu Divinul.
1. Doctrina Noului Ierusalim despre Domnul
Capitolul I ... 13
intreaga Scriptura Sacra vorbeste despre Domnul; iar Domnul este Cuvantul
Capitolul II ... 27
Prin implinirea de catre Domnul a tuturor Faptelor Legii se intelege ca El a implinit toate Lucrarile Cuvantului
Capitolului ... 31
Domnul a venit in Lume pentru a ingenunchea iadurile si pentru a preaslavi Natura Sa Umana; iar Patimile Crucii au fost Ultima infruntare prin care El a cucerit pe deplin Iadurile si a preaslavit pe deplin Natura Sa Umana
Capitolul IV ... 37
Prin Patimile Crucii Domnul nu a luat Pacate, ci le-a rabdat
Capitolul V ... 43
Atribuirea Meritului Domnului nu este altceva decat Iertarea Pacatelor ce urmeaza Pocaintei
Capitolul VI ... 46
in cele privitoare la Umanitatea Divina* Domnul este numit Fiul lui Dumnezeu; iar in cele privitoare la Cuvant, Fiul Omului
Capitolul VII ... 54
Domnul Si-a facut Divina Natura Umana prin intermediul Divinului din El insusi si, prin aceasta, a devenit Una cu Tatal
Capitolul VIII ... 69
Domnul este insusi Dumnezeu, de la Care provine Cuvantul si despre Care el vorbeste
Capitolul IX ... 77
Dumnezeu este Unul, iar Domnul este Dumnezeu
Capitolul X ... 79
Sfantul Duh este Lucrarea Divina a Domnului si aceasta este Domnul insusi
Capitolul XI ... 89
Doctrina Crezului Athanasian este in conformitate cu Adevarul, daca prin Trinitatea Persoanelor se intelege Trinitatea acelei Persoane care este Domnul
Capitolul XII ... 96
in Apocalipsa, prin Noul Ierusalim se intelege o Noua Biserica
2. Doctrina Noului Ierusalim despre Sfanta Scriptura
Capitolul I ... 103
Sfanta Scriptura, sau Cuvantul, este chiar Adevarul Divin
Capitolul II ... 106
Cuvantul ascunde o semnificatie spirituala, ramasa necunoscuta omului
Capitolului ... 128
Sensul literal al Cuvantului reprezinta baza, continutul si suportul semnificatiei spirituale si a celei celeste
Capitolul IV ... 133
Din perspectiva semnificatiei literale a Cuvantului, Adevarul divin apare reprezentat in toata plenitudinea, sfintenia si puterea sa
Capitolul V ... 142
Doctrina bisericii deriva din semnificatia literala a Cuvantului si este confirmata de aceasta
Capitolul VI ... 151
Semnificatia literala a Cuvantului permite fuziunea omului cu Domnul si asocierea lui cu ingerii Sai
Capitolul VII ... 155
Cuvantul se regaseste in toate cerurile si este sursa intelepciunii Divine
Capitolul VIII ... 157
Biserica exista datorita Cuvantului. Natura ei depinde de intelegerea Cuvantului
Capitolul IX ... 161
Cuvantul descrie pana la ultimul detaliu al sau fuziunea dintre Domnul si biserica, si implicit fuziunea dintre bine si adevar
Capitolul X ... 169
Ereziile pot fi formulate pornind de la semnificatia literala a Cuvantului, dar confirmarea lor este periculoasa
Capitolul XI ... 176
Domnul a venit in lumea noastra pentru a implini toate afirmatiile din scriptura (Cuvant), pentru ca acestea sa devina astfel uri Adevar Divin pana la ultimele detalii
Capitolul XII ... 178
inaintea Cuvantului care exista la ora actual in lume a mai existat un Cuvant, care s-a pierdut
Capitolul XIII ... 181
Cuvantul le permite si celor din afara bisericii, care nu il detin, accesul la lumina
Capitolul XIV ... 185
Fara Cuvant, nimeni nu ar putea cunoaste nimic in legatura cu Dumnezeu; cu cerul si cu iadul, cu viata de dupa moarte, si inca si mai putin in legatura cu Domnul
3. Doctrina Vietii pentru Noul Ierusalim, dupa preceptele Decalogului
Capitolul I ... 189
Credinta inseamna viata, iar viata credintei inseamna sa faci bine
Capitolul II ... 195
Nimeni nu poate face cu adevarat bine, de la el insusi
Capitolul III ... 200
Atat timp cat omul se leapada de rau si nu pacatuiste, el face bine, insa nu de la el, ci de la Dumnezeu
Capitolul IV ... 206
Atata vreme cat evitam raul ca fiind pacat, inseamna ca iubim Adevarul
Capitolul V ... 210
Cata vreme cineva evita raul ca fiind pacat, va avea credinta si va fi un om spiritual
Capitolul VI ... 214
Decalogul ne invata ce rau reprezinta pacatele
Capitolul VII ... 219
Crime, adultere, furturi si minciuni de toate felurile, care sunt indemnate de senzualitate, sunt faptele rele care ar trebui ocolite precum pacatele
Capitolul VIII ... 221
Iubirea pentru aproape inseamna a privi uciderea de orice fel ca un pacat si a-l evita
Capitolul IX ... 224
Cel ce nu pacatuiste preacurvind se afla de partea castitatii
Capitolul X ... 227
Cel ce nu pacatuiste furand se afla de partea sinceritatii
Capitolul XI ... 230
Cel care nu pacatuieste marturisind stramb, acela se afla de partea Adevarului
Capitolul XII ... 232
Nu este posibil ca pacatele sa fie evitate, decat daca le privim cu aversiune si luptam impotriva lor
Capitolul XIII ... 235
Omul ar trebui sa nu pacatuiasca si sa lupte impotriva pacatelor, de la el insusi
Capitolul XIV ... 237
Omul care se abtine de la fapte rele doar pentru ca stie ca acelea sunt pacate, el nu renunta cu adevarat la a pacatui, ci o face doar de ochii lumii
4. Doctrina Noului Ierusalim despre Credinta
Capitolul I ... 241
Credinta este recunoasterea interioara a adevarului
Capitolul II ... 245
Recunoasterea interioara a adevarului nu poate exista decat la cei care sunt caritabili
Capitolului ... 249
Cognitiile referitoare la adevar si bine nu sunt in legatura cu credinta, inainte ca omul sa fie caritabil; dar ele reprezinta o acumulare din care poate lua nastere credinta bazata pe caritate
Capitolul IV ... 253
Principiile universale ale credintei crestine
Capitolul V ... 254
Principiile universale ale credintei din zilele noastre
Capitolul VI ... 257
Natura credintei care este separata de caritate
Capitolul VII ... 259
Cei a caror credinta este separata de caritate sunt reprezentati in Sfanta Scriptura de filisteni
Capitolul VIII ... 261
Cei a caror credinta este separata de caritate sunt simbolizati in Apocalipsa de balaur
Capitolul IX ... 265
Cei aflati in credinta separata de caritate sunt numiti capre in Daniel si in Matei
Capitolul X ... 271
Credinta separata de caritate distruge Biserica si tot ceea ce este in legatura cu ea
Traducator: Cristian Hanu
Anul aparitiei: 2013
Numar pagini: 272
Format: 14x20