Descriere - Caiet de lucru. Matematica si explorarea mediului, clasa II, partea II varianta E1 (manual EDP - Pitila, Mihailescu)
La realizarea acestei lucrari s-a tinut cont de ordinea continuturilor din noul manual (din 2018) la Matematica si explorarea mediului, clasa a II-a.
Cartea reprezinta un instrument didactic eficace si util, in conformitate cu cerintele noii programe, care abordeaza temele interdisciplinar.
Elevii sunt pusi in situatia de a analiza, de a exersa si de a aplica in mod constient si creator notiunile teoretice dobandite. Continutul caietului este structurat de la usor la greu, de la simplu la complex, existand si probleme cu un grad de dificultate sporit.
Probele de evaluare propuse reprezinta un instrument eficace de a controla sistematic cunostintele copiilor, oferindu-le o perspectiva noua pentru programul viitor de invatare.
Prin obiectivele pe care le urmareste, aceasta carte este utila atat elevilor si invatatorilor, cat si parintilor in lucrul suplimentar cu copilul.
CUPRINS
1. Pamantul, Sistemul Solar, Universul
• Numere naturale de la 0 la 100. Recunoasterea, formarea, citirea, scrierea. Numere pare. Numere impare (Planete. Sistemul Solar)
• Compararea, ordonarea, rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 100 (Pamantul)
PROBA DE EVALUARE
2. Relieful Pamantului
• Adunarea si scaderea numerelor de la 0 la 100, fara trecere peste ordin (Muntele)
• Adunarea si scaderea numerelor de la 0 la 100, cu trecere peste ordin (Dealul)
PROBA DE EVALUARE
3. Vietuitoarele Pamantului
• Formarea, citirea, scrierea numerelor naturale de la 0 la 1 000. Numere pare si impare (Campia)
• Compararea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de baza ale plantelor)
• Ordonarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de baza ale animalelor)
• Rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de baza ale oamenilor)
PROBA DE EVALUARE
4. Protejam mediul inconjurator
• Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fara trecere peste ordin
(Rezervatii naturale)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unitatilor (Protejarea mediului)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul zecilor.
(Oamenii influenteaza negativ mediul)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unitatilor si al zecilor. (Construirea de locuinte)
PROBA DE EVALUARE
5. Natura si fenomenele naturale
• Scaderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu imprumut la ordinul zecilor (Inundatiile, grindina)
• Scaderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu imprumut la ordinul sutelor (Seceta, canicula)
• Scaderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu imprumut la ordinul zecilor si al sutelor (Bruma)
• Aflarea termenului necunoscut
• Probleme care se rezolva prin operatii de adunare si scadere
PROBA DE EVALUARE
6. Plante si animale in mediul lor de viata
• Adunarea repetata de termeni egali (Vietuitoarele si mediul lor de viata)
• Inmultirea numerelor naturale (Etape de viata ale plantelor si animalelor)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 2 (Oamenii si viata lor)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 3 (Cum supravietuim?)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 4 (Balta)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 5 (Acvariul)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 6 (Padurea)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 7, 8, 9 sau 10 (Parcul)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 0 sau 1. Proprietatile inmultirii
• Ordinea efectuarii operatiilor
• Probleme care se rezolva prin una, doua sau mai multe operatii
RECAPITULARE 1
RECAPITULARE 2
PROBA DE EVALUARE 1
PROBA DE EVALUARE 2