Descriere - Caiet de lucru. Matematica si explorarea mediului, clasa II, partea I varianta E3 (manual EDP - Balan, Andrei, Voinea, Stan)
La realizarea acestei lucrari s-a tinut cont de ordinea continuturilor din noul manual (din 2018) la Matematica si explorarea mediului, clasa a II-a.
Cartea reprezinta un instrument didactic eficace si util, in conformitate cu cerintele noii programe, care abordeaza temele interdisciplinar.
Elevii sunt pusi in situatia de a analiza, de a exersa si de a aplica in mod constient si creator notiunile teoretice dobandite. Continutul caietului este structurat de la usor la greu, de la simplu la complex, existand si probleme cu un grad de dificultate sporit.
Probele de evaluare propuse reprezinta un instrument eficace de a controla sistematic cunostintele copiilor, oferindu-le o perspectiva noua pentru programul viitor de invatare.
Prin obiectivele pe care le urmareste, aceasta carte este utila atat elevilor si invatatorilor, cat si parintilor in lucrul suplimentar cu copilul.
CUPRINS
Recapitulam ce am invatat in clasa I
1. Numerele naturale de la 0 la 100
• Formarea, citirea si scrierea numerelor naturale de la 0 la 1000. (Relieful)
• Compararea si ordonarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Medii de viata)
• Siruri de numere naturale si modalitati de numarare in intervalul 0 - 1 000 (Alte medii de viata)
• Pozitia numerelor naturale pe axa numerelor (Nevoi de baza ale vietuitoarelor)
• RECAPITULARE
PROBA DE EVALUARE
2. Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fara trecere peste ordin
• Modalitati de numarare (De ce au nevoie plantele si vietuitoarele)
• Compunerea si descompunerea numerelor naturale (Cresterea si inmultirea vietuitoarelor)
• Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000 fara trecere peste ordin. Proprietatile adunarii. Probleme care se rezolva printr-o singura operatie
• Proprietatile adunarii. Probleme care se rezolva prin doua operatii
• Scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fara trecere peste ordin
• Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fara trecere peste ordin. Proba adunarii si a scaderii
• Rezolvam si compunem probleme! (Iarna)
• RECAPITULARE
PROBA DE EVALUARE
3. Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordin
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 cu trecere peste ordinul unitatilor (Cum ne mentinem sanatosi)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 cu trecere peste ordinul zecilor (Un corp sanatos)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unitatilor si al zecilor (Cum mancam sanatos. Reguli de igiena)
• Organizarea si reprezentarea datelor in tabele (Cum ne ferim de boli)
• RECAPITULARE
PROBA DE EVALUARE
• Scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu imprumut de la ordinul zecilor
• Scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu imprumut de la ordinul sutelor
• Scaderea numerelor naturale cu imprumut de la ordinul zecilor si al sutelor
• Scaderea numerelor naturale in concentrul 0 – 1 000, cu trecere peste ordin (Universul. Pamantul. Sistemul Solar)
• Organizarea si reprezentarea datelor: tabele, grafice (Ziua si noaptea)
• Aflarea termenului necunoscut (continut facultativ)
• RECAPITULARE
PROBA DE EVALUARE
4. Inmultirea numerelor naturale de la 0 la 100
• Adunarea repetata de termeni egali. Inmultirea (Adaptarea vietuitoarelor la mediu)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 2. Proprietatile inmultirii
• Inmultirea cand unul dintre factori este 3 sau 4 (Pamantul – planeta noastra)
• Inmultirea cand unul dintre factori este 5 sau 6. Proprietatile inmultirii
• Inmultirea cand unul dintre factori este 7, 8 sau 9. Proprietatile inmultirii
• Inmultirea cand unul dintre factori este 0, 1 sau 10. (Magnetii)
• Ordinea efectuarii operatiilor* (continut facultativ)
• Probleme care se rezolva prin operatii diferite (Forta magnetica, forta gravitationala)
• RECAPITULARE
PROBA DE EVALUARE