Descriere - Caiet de lucru. Dezvoltare personala pentru clasa a II-a
Auxiliarul de "Dezvoltare personala” isi propune sa vina in sprijinul cadrelor didactice care nu au pregatire de specialitate (psihologie), punandu-le la dispozitie o multime de exercitii, jocuri si activitati.
Scopul urmarit este ca invatatorul sau invatatoarea sa-i cunoasca cat mai bine pe copiii din propria clasa.
S-a pus un accent deosebit pe exprimarea emotiilor, oricare ar fi acestea, dandu-se astfel sansa fiecarui copil sa se descopere, sa se accepte si sa afle ce-i place cu adevarat sa faca. Sub indrumarea cadrului didactic se vor stimula emotiile pozitive, cele care il ajuta pe scolar sa-si dezvolte abilitatile empatice si de comunicare.
Sunt propuse jocuri si activitati atat individuale, cat si in echipa, elevii fiind incurajati sa lucreze impreuna, sa asculte, sa dea raspunsuri, sa analizeze si sa duca la bun sfarsit o sarcina de lucru, intr-un interval de timp dat.
CUPRINS
• EVALUARE INITIALA
1. AUTOCUNOASTERE SI STIL DE VIATA SANATOS
A. Autocunoastere si atitudine pozitiva fata de sine si fata de ceilalti
• EU SI CEILALTI
• SEMANAM, DAR NU SUNTEM LA FEL
• SUNT UNIC!
B. Igiena personala
• CAND, UNDE SI CUM?
• SANATATE SI MISCARE
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
2. DEZVOLTARE EMOTIONALA SI SOCIALA
A. Trairea si manifestarea emotiilor, starea de bine
• TRAIREA EMOTIILOR
• MA COMPORT ASA CUM SIMT
• LUMEA POVESTILOR
• IARNA – EMOTII DE SARBATORI
• MOMENTE CALDE PE VREME FRIGUROASA
B. Comunicarea scolara eficienta
• PRIVESC, OBSERV SI INTELEG
• IMI PLACE SA FIU ASCULTAT, DAR STIU SA SI ASCULT
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
C. Interactiuni simple cu fiinte si obiecte familiare
• NU SUNT SINGUR!
• FAMILIE, RUDE SI CUNOSTINTE
• PRIETENI SI COLEGI
• PERSOANE DRAGI
• RECAPITULARE – EMOTII, COMUNICARE, INTERACTIUNE
3. ASPECTE SPECIFICE ALE ORGANIZARII INVATARII SI PREGATIRII PENTRU VIATA LA SCOLARUL MIC
A. Rutine si sarcini de lucru
• TIMPUL MEU – CE FAC CU EL?
• ZI DE ZI AM UN PROGRAM
• DEPUN EFORT, INVAT, DAR MA SI RELAXEZ
• EVALUARE – IMPORTANTA ORGANIZARII TIMPULUI
B. Abilitati si atitudini de invatare
• ALIATI CARE MA AJUTA SA INVAT
• OBSTACOLE IN CALEA INVATARII
C. Explorarea meseriilor
• PALETA CU MESERII
• ORICE MESERIE ESTE IMPORTANTA
• RECAPITULARE (Am aflat multe despre mine la orele de "Dezvoltare personala”)
• EVALUARE FINALA (La ce ma ajuta orele de "Dezvoltare personala”?/ Stau de vorba cu mine)