Descriere - Autonomia copilului de varsta mica. Repere pedagogice
"Problematica autonomiei, ca o competență transversală ce generează sau structurează competențe mai complexe, este vizată de lucrarea Genovevei Farcaș cu mult echilibru și discernămint pedagogic, in cunoștință de cauză și cu dovezi teoretice, dar și faptic-constatative. Chiar dacă acest concept a stirnit numeroase polemici și a inspirat multe filosofii educaționale, cartea ne ajută să ne orientăm intr-un cimp reflexiv complex și să generăm conduite autonome incepind cu virsta preșcolarității, dar in strinsă corelație cu un cadraj axiologic ce ține cont de determinările persoanei și ale timpului. Cu acest prilej, publicul s-ar putea edifica in legătură cu <pedagogia> autonomiei, un miraj al căutărilor educaționale moderne, ar evita excesele și falsele soluții și ar viza realizarea unei educații integrale in care autonomia copilului devine atit țintă, cit și mijloc.” (Constantin Cucoș)
"Școala prezentului, dar mai ales cea a viitorului sint chemate să creeze ancore educaționale puternice pentru formarea autonomiei copiilor și tinerilor, din perspectiva pregătirii lor pentru viața de dincolo de zidurile școlii, a educației permanente de calitate. Lucrarea de față, inedită in literatura pedagogică romanească tocmai prin abordarea acestei teme de interes, precum și prin analiza exhaustivă, deopotrivă teoretică și praxiologică, aduce in discuție educația pentru autonomie, ca răspuns la problematica lumii contemporane, și implicit necesitatea dezvoltării unor noi practici educaționale in mediul școlar și familial. Valorificind rezultate ale unor cercetări privind practicile de sprijinire a autonomiei copilului, autoarea invită cititorii, studenți, profesori, dar și părinți interesați de formarea comportamentelor autonome incepind de la virstele mici, să descopere ce este autonomia și cum se poate construi aceasta.” (Teodor Cozma)