Descriere - Autismul. Ce sa facem (si ce sa nu facem)
Aceasta carte este un instrument valoros dedicat cadrelor didactice care lucreaza cu elevi cu tulburari de spectru autist, oferindu-le sprijin practic si informatii actualizate pentru a crea un mediu educational incluziv si adaptat.
Ce face aceasta carte indispensabila?
Explicatii clare si concise: Ofera o intelegere detaliata a caracteristicilor autismului, incluzand dificultatile de interactiune sociala, comunicare si comportamentele repetitive, specifice acestei tulburari.
Recomandari practice: Propune strategii eficiente pentru gestionarea activitatilor din clasa, utilizarea materialelor vizuale si implementarea unor rutine care sa favorizeze predictibilitatea si starea de bine a elevilor.
Fise de observare si planuri personalizate: Include instrumente utile pentru evaluarea nevoilor individuale ale copiilor si crearea unui plan educational personalizat, in conformitate cu obiective clare si masurabile.
Abordare incluziva: Promoveaza valorizarea diferentelor si cooperarea dintre profesori, parinti si specialisti, pentru a asigura succesul educational al tuturor elevilor din clasa.
Cartea este structurata pe arii esentiale – interactiune sociala, comunicare, comportamente si interese – si ofera sugestii usor de implementat, bazate pe dovezi stiintifice. Este o resursa indispensabila pentru cadrele didactice care isi doresc sa creeze un mediu educational echitabil si accesibil pentru toti elevii.