Descriere - Auditul in marketing - abordari conceptuale si operationale - Editia a II-a revazuta si adaugita
Fara indoiala, atunci cand cineva foloseste termenul de audit notorietatea spontana face ca asocierea realizata sa ne indrepte catre domeniul financiar-contabil. Putini cunosc faptul ca, inca din anul 1959, exista preocupari serioase pentru analizarea si imbunatatirea performantei activitatii de marketing, asa cum era definit pentru prima data auditul in marketing. Trecerea anilor si dezvoltarea intensiva a auditului de marketing a facut ca, in zilele noastre, sa asociem auditul de marketing cu procesul de planificare strategica de marketing, a carei importanta in elaborarea strategiei de marketing si a organizatiei este unanim recunoscuta. Aceasta lucrare isi propune sa fie un ghid pentru specialistul de marketing care intentioneaza sa isi perfectioneze abilitatile de cunoscator al pietei pe de o parte, si al organizatiei, pe de alta parte. Acest fapt subliniaza legatura necesara intre mediu extern si firma, pe baza unui mecanism care permite evaluarea, masurarea si controlul, atat de necesare in luarea deciziilor de marketing. Cele sapte capitole ale prezentei lucrari se constituie, de fapt, in sapte posibilitati de auditare, din perspectiva marketingului, cuprinzand componente cheie cum sunt: planificarea strategica de marketing, analiza mediului de marketing cu intreaga sa complexitate, planul de marketing al organizatiei, mixul de marketing cu cele patru componente clasice (produs, pret distributie si promovare), sistemul informational de marketing, organizarea activitatii de marketing si, extrem de importanta, dar mai putin abordata in literatura de specialitate, masurarea productivitatii activitatii de marketing. Deosebit de utile sunt cele zece situatii in care se foloseste auditul de marketing, prezentate in anexe, ce prezinta modalitati concrete de analiza a segmentarii utilizand criteriul demografic, geografic, psihografic si comportamental, precum si fise de analiza a procesului de planificare strategica de marketing, a componentelor mixului de marketing si a sistemului informational de marketing. Prin urmare, consider ca aceasta lucrare completeaza nivelul informatiilor necesare actualilor si viitorilor specialisti in marketing aducand un surplus consistent de valoare literaturii de marketing. Prof.univ.dr. Ionel Dumitru
Format: ACADEMIC
Anul aparitiei: Iunie 2019