Descriere - Arte vizuale si abilitati practice. Manual pentru clasa a III-a
MARIA-COSMINA DRAGOMIR - artist profesionist, profesor de arte vizuale specializat in invatamantul alternativ si informal, ilustrator de carte, formator, scriitor. Autor de articole si carti − studii stiintifice in domeniul educatiei artistice, de albume de arta ingenua si de manuale de educatie plastica pentru copii, editor de albume de arta a copiilor. Licentiat al Universitatii de Arta din Bucuresti, Facultatea de Arte Decorative si Design, Sectia: tapiserie-contexturi, clasa profesor Theodora Stendl. Doctor al Universitatii Nationale de Arta din Bucuresti.
Experienta profesionala vasta in munca alaturi de copii, din care mentionam realizarea unui ghid specializat pe activitati legate de patrimoniu, adresate scolilor si gradinitelor; profesor de educatie plastica si de educatie estetica la Liceul Teoretic "Sfintii Trei Ierarhi” din Bucuresti pentru toate cele trei cicluri de scolarizare (primar, gimnazial si liceal); profesor de cursuri extracurriculare in cadrul cercurilor de arta; profesor colaborator al Universitatii de Arta din Bucuresti - mentor de formare practica pedagogica; referent stiintific si ilustrator grafic pentru manuale scolare de educatie plastica, acreditate de Ministerul Educatiei.
Referenti:
- Oana Ruxandra Hrisca, lector universitar, doctor in arte plastice si decorative, Universitatea ”Stefan cel Mare”, Suceava, Facultatea de Stiinte ale Educatiei
- Camelia Rusu-Sadovei, profesor gr. I, catedra de Arte Vizuale, Colegiul de Arta ”Ciprian Porumbescu”, Suceava
- Adriana Cotovanu, inspector scolar pentru invatamant primar, Inspectoratul Scolar Judetean Suceava
De ce sa-l alegi?
1. Este rodul unui studiu indelungat (care a durat 25 de ani) asupra pedagogiei de arta si a psihologiei copilului, aplicand astfel descoperiri de ultima ora in psihologie, filosofia educatiei si pedagogia artei.
2. Este pilotat in prealabil in diverse institutii de invatamant, atingand grupuri-tinta cu nevoi si pregatire diverse, respectand, chiar si in aceste conditii, un unic curriculum national, pe care-l introduce copiilor intr-o forma aplicata, diversa.
3. Abordeaza integrat toate materiile, fixand prin arta cunostinte dobandite la alte discipline. Urmareste dezvoltarea potentialului, a sensibilitatii si a caracterului copilului prin tehnici artistice sau prin investigatie ludica.
4. Stimuleaza copilul, aratandu-i evantaiul tuturor ramurilor artistice si lasandu-l sa descopere frumusetea fiecareia dintre cele sapte arte.
5. Copilul este invitat sa cante, sa scrie, sa recite, sa danseze, sa joace teatru, sa faca fotografie si film, sa construiasca etc.
6. Coroboreaza valorile perene ale invatamantului traditional si ale invatarii formale cu inovatiile tehnicilor de invatare nonformala si informala, avand atat un rol proiectiv al emotiilor, cat si unul terapeutic, prin stimularea exprimarii verbale si nonverbale.