Descriere - Alchimie. Arta enigmatica si strania stiinta a magiei in branduri, afaceri si in viata
Oare de ce o fi Red Bull atat de popular, daca nimanui – dar chiar nimanui! – nu-i place gustul? Oamenii sunt, intr-un cuvant, irationali; isi bazeaza deciziile pe niste semnale subtile (doza aia mica si albastra) si totodata pe calitati mai obiective (aroma, pret, calitate). Lumea din jurul nostru este insa deopotriva complicata si plina de aleatoriu. Asta inseamna ca succesul nu poate fi prezis stand cu nasul intr-un raport contabil oarecare. Ca sa atingem un filon de aur, trebuie sa stapanim arta enigmatica si strania stiinta a plasmuirii unor idei irezistibile: alchimia.
Rezultatul a treizeci de ani de experienta practica in miezul celui mai amplu experiment conceput vreodata in ce priveste comportamentul uman – mereu surprinzatorul capitalism consumerist – Alchimia, volumul revolutionar scris de Rory Sutherland, o legenda in lumea publicitatii, ale carui conferinte TED au peste sapte milioane de vizionari, descifreaza tainele comportamentului uman, impletind rezultate de ultima ora ale cercetarilor stiintifice cu stilul unui povestitor savuros, cu intelegerea rafinata a unor subtilitati psihologice si cu studii de caz practice adunate de-a lungul unei cariere impresionante in proximitatea unor clienti cum sunt AmEx, Microsoft si altii.
Numit de National Public Radio "una dintre mintile stralucite ale lumii branding-ului”, Sutherland este un cugetator cu o voce unica, unul care manifesta aceeasi lejeritate in schimbul de idei cu laureati ai Premiului Nobel, Daniel Kahneman si Richard Thaler (ambii intervievati in paginile acestui volum), ca in nascocirea lansarii urmatorului produs. Din curiozitatea sa neobosita si din abordarea neconventionala a comportamentului uman izvoraste constatarea ca cele mai puternice secrete ale procesului de luare a deciziilor se gasesc in cele mai surprinzatoare locuri:
Ce ne pot invata albinele despre cladirea unei afaceri sustenabile pe termen lung?
Cum putem afla de la companiile aeriene low-cost solutia pentru o mai buna promovare a sistemului de sanatate?
De ce e mai bine sa avem aproximativ dreptate decat sa ne inselam cu precizie?
Ce invataturi despre aversiunea la risc se afla in loviturile de penalizare de la fotbal?