Descriere - Agresivitatea mediatica si personalitatea
Lucrarea este expresia unei activitati stiintifice indelungate si sistematice si impune de la inceput prin noutatea problemei abordate – influenta memoriei mediatice asupra personalitatii de baza, cu referire speciala la tineri. Cum se poate constata, prin natura si implicatiile ei teoretice si aplicative, aceasta problema reclama o abordare complexa, multi si interdisciplinara. Tocmai o asemenea cale a ales-o si autoarea, coreland mai multe unghiuri de vedere – psihologic, antropologic, sociologic, culturologic. Astfel ca, atat analiza teoretica, a aspectelor generale ale problemei, cat si cea faptica, a rezultatelor cercetarii empirice, se desfasoara pe coordonate largi, evidentiindu-se succesiv diferitele ipostaze ale relatiei dintre mijloacele mass-media si destinatari. Dintre toate componentele sistemului media, in prezent, televiziunea se situeaza pe primul loc in preferintele publicului, ajungandu-se chiar la crearea unei dependente psihologice de acest mijloc. Autoarea analizeaza pe larg in lucrare aspectele psihologice ale relatiei TV si subiectul destinatar, evidentiindu-le atat laturile pozitive (cum ar fi, de exemplu, inducerea sentimentului de participare directa in actul comunicational, crearea sentimentului de a fi in actualitate, in insusi miezul evenimentelor, transcendand limitele timpului si spatiului real), cat si negative (superficializarea procesului de asimilare a mesajelor, ingustarea sferei pentru alte preocupari ca urmare a timpului indelungat petrecut in fata micului ecran, crearea unui univers virtual in care unii se pot refugia, ignorand sau minimalizand realitatea).
Autor:Mihaela Sterian
Anul publicarii; 2004
Format; 140 x 200 mm
Nr. pagini: 148
Colectia Psihologie