Descriere - Abilitatea de a citi
Dezvoltare si dificultati
Unul dintre cele mai importante manuale despre psihologia cititului,
din seria manualelor BPS BLACKWELL,
singura serie acreditata integral de Societatea britanica de psihologie
Lucrarea detaliaza componentele abilitatii de a citi, modul in care se dezvolta aceasta, dificultatile intampinate de anumiti cititori, precum si sugestii de interventie.
In acest manual, autorul examineaza problemele specifice care stau la baza dificultatilor de citire si analizeaza detaliat cazul copiilor cu dislexie ontogenetica si pe acela al copiilor cu comprehensiune ineficienta a textelor citite. Capitolele finale sunt focalizate pe instruire si interventie, precum si pe evaluarea citirii in scopuri educationale, de cercetare si de diagnostic.
Psihologii, cei din domeniul educatiei si terapeutii vor gasi in aceasta carte un ghid util care demonstreaza faptul ca exista doua aspecte importante pentru ca un copil sa devina un cititor eficient: dezvoltarea unor abilitati eficiente de citire a cuvintelor si abilitatea de a extrage sensul general al unui text.
Cuprins
Modele ale recunoasterii eficiente de cuvinte Comprehensiunea eficienta Abilitati si cunostinte care faciliteaza dezvoltarea citirii cuvintelor Care sunt factorii care contribuie la dezvoltarea abilitatii de a citi Relatiile dintre citirea cuvintelor, comprehensiunea vorbirii si comprehensiunea citirii Abilitati si cunostinte care faciliteaza comprehensiunea textelor citite Dislexia ontogenetica: definitii si caracteristici Cauzele esecului in comprehensiunea discursului Instruire si interventii pentru citirea cuvintelor Instruire si interventii pentru comprehensiunea citirii Sprijinirea si instruirea cu scopul dezvoltarii citirii Evaluarea abilitatii de a citi Viziunea simpla despre citire si dificultatile de citire Dezvoltarea citirii si dificultatile de citire: implicatii Bibliografie Glosar Index
Anul aparitiei: 2013
Numar pagini: 334
Format: 16x24