Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

12 studii pentru vioara - Op. 9 - Burada, Teodor

-25%
12 studii pentru vioara - Op. 9

Editura GRAFOART (PROMO)


Livrare in:  Bucuresti - Sector 1

Tara: *
Judet: *
Oras: *
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Luni, 25.11 - Marți, 26.11
In Bucuresti - livrare rapida.

Cost livrare: 15 Lei

Ajunge: Astazi - Luni, 25.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 8 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

Ajunge: Joi, 28.11 - Vineri, 29.11
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Luni, 25.11 - Marți, 26.11
In Bucuresti - livrare rapida.

Cost livrare: 15 Lei

Ajunge: Astazi - Luni, 25.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 8 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

Ajunge: Joi, 28.11 - Vineri, 29.11
Acest produs se afla pe stoc si poate fi plasat la curier in 1 zi lucratoare.
Apreciere: 5.7/7 (6 voturi)
Calificativul nostru
Recomandat
PRP: 26,00 Lei 19,50 Lei economisesti: 6.5 Lei
Status: In stoc
Timp procesare: 1 zi lucratoare

Descriere - 12 studii pentru vioara - Op. 9

Cuvant inainte

Cercetarea cadrului istoric in care viata lui Teodor T. Burada a avut ca hotare anii 1839–1923 ne evoca epoca de destelenire a terenului cultural, de orientare a gustului artistic, de combatere a diletantismului saloanelor si de cautare a unei organizari prin scoala. Acel Conservator FilarmonicDramatic infiintat prin lupta lui Gheorghe Asachi, sprijinit de Vasile Alecsandri, Stefan Catargiu si Costache Negruzzi, dovedeste prin rezultatele admirabile obtinute in doi ani de functionare, afirmarea si valorificarea talentului in scoala. Reprezentarea integrala a operei cu elevi ai acestui Norma de Bellini

Conservator este un document al anului muzical 1838. In acelasi an insa, acest institut isi inchide portile.

Parintii isi retrag copiii, considerand cariera artistica de "un grad social de cea mai joasa si mai

defaimatoare treapta".

Carmuirea isi retrage subventia. Pana la infiintarea Conservatorului – sub guvernul Kogalniceanu –

instructia muzicala revine sectorului particular, in familie ori in pensioane. Entuziastii luptatori nu

dezarmeaza insa. In familia vornicului Teodor Burada (1800 –1866), membru in Divanul domnesc si

avocat privilegiat al Principatului Moldovei, preocuparile cultural-artistice predomina, luand aspecte de

cariera. Vornicul insusi, considerat ca primul profesor de pian si chitara, scrie acea Gramatica romaneasca de

note, pentru tot fundamentul chitarei, compusa dupa cea europeneasca, in Esi, 1829, iunie 6. Copiii vornicului fac un

pas inainte in instruirea muzicala. Spatarul Gheorghe Burada – fratele lui Teodor – infrunta in 1852

prejudecatile societatii sale, aparand pe scena ca violonist. El canta intr-un antract Concertul 1nr. de Bériot,

starnind dezaprobarea boierilor. Mai tarziu, el a fost profesor de principii elementare de muzica si solfegiu

la Conservatorul din Iasi, bineinteles dupa ce demisionase din "ramul judecatoresc (1860–1870). "

Teodor T. Burada este cea mai reprezentativa figura a acestei familii. Studiile de cultura generala

predate de profesori ilustri ca V. A. Urechi a si Grigore Cob lcescu, precum si studiile muzicale pentru a

care a avut profesori pe Hett si Flechtenmacher, ii asigura o solida pregatire, care explica, in parte, evolutia

personalitatii sale complexe. Ultimele clase e absolva la Academia Mihaileana. Pleaca la Paris, unde, o data l

cu studiile juridice (1861 –1865), urmeaza cursul de vioara la Conservatorul national de muzica cu D.

Alard si armonia cu Reber si Clapisson. Obtine diploma acestui Conservator in 1863 si licenta in drept in

1865, intorcandu-se in tara cu putin inainte de moartea vornicului. Cariera de magistrat, inceputa chiar in

acel an, nu-l multumeste, fiindca il departeaza de pasiunea sa pentru muzica. Transferat in 1877 la Curtea

de Apel din Iasi, el concureaza la o catedra de Teorie a muzicii si solfegiu. Din 1885 demisioneaza din

magistratura, ramanand profesor la Conservator. ncepe o lunga perioada de concerte in tara si diferite I

orase ale Europei. Asupra nivelului concertisticii sale ne lamureste un fapt deosebit de graitor: Teodor

Burada este invitat sa interpreteze dificila sonata la o comemorare a lui Tartini, la Parenzo. Trilul diavolului

Lipsa unei continuitati intr-o cariera concertistica cu asemenea posibilitati si abordarea celor mai diverse

preocupari de folclor, etnografie, arheologie, istorie, a aparut contemporanilor sai ca o ciudatenie, o

instabilitate a firii sale de artist, de boem intelectual.

Diversitatea activitatilor sale este intr-adevar uluitoare si derutanta. Dar, adevarul cautat de Burada

pentru a construi ceva folositor culturii patriei sale se gaseste de fapt prezent in fiecare din cercetarile sau

actiunile lui. Nu trebuie sa ne miram ca nu s-a limitat la succesele unei vieti de concertist. Pregatirea sa

intelectuala, instruirea si experienta capatate in orasele de mare traditie culturala l-au indemnat sa incerce

orice, pentru a stimula destelenirea terenului cultural al tarii. Vioara ramane pretextul permanentelor sale

calatorii, dar si un important mijloc de propaganda, de raspandire a cantecului popular romanesc.

Violonistul Burada canta "cu foc" cantece si jocuri populare in recitalurile lui, alaturi de piese din literatura

universala.

Folclorul il pasioneaza si este considerat un erudit in materie. El este valorificatorul "bocetului". In

1878 incepe sa publice la "Convorbiri literare" o lucrare de proportii – Pentru Bocetele populare la romani.

prima oara Burada releva pretioase materiale folclorice culese in tara si la grupurile de romani aflate

dincolo de hotare. n cercetarile sale noteaza tot ce este semnificativ, esential in respectiva regiune, metoda I

sa de prezentare devenind descriptiva, etnografica. Peregrinarile sale si cercetarea oricaror urme de

specific il conduc spre lucrari arheologice si istorice. Teodor T. Burada semnaleaza intaia oara celebra

statie preistorica de la Cucuteni, pe cand facea, in 1884, o cercetare locala in legatura cu o biserica

PREVIZUALIZARE

presupusa a fi construita de Stefan cel Mare. Preocupat de miscarea culturala in general, el scrie si o Istorie a

teatrului in Moldova, din care doua volume au fost tiparite, iar al treilea este in curs de editare.

Activitatea muzicala a lui Teodor T. Burada, desi depasita de cea folclorica si etnografica, are totusi o

mare importanta si se desfasoara sub aspecte variate. Iubitor al instrumentelor populare, el a colectionat si

donat statului o colectie de instrumente, fiind considerat initiatorul muzeografiei muzicale la noi in tara.

*

Violonistul Teodor T. Burada este cel dintai moldovean inscris la Conservatorul din Paris. Intors in

tara pe care le sustine cu elevii Conservatorului. initiaza primele concerte populare gratuite

Varietatea preocuparilor sale nu i-a permis insa sa se consacre lucrarilor de compozitie si in special de

pedagogie, in care ar fi reusit cu siguranta sa creeze studii cu caracter popular romanesc.

Acest caiet de constituie o marturie asupra capacitatii sale de patrundere a XII Studii pentru violina

problemelor de metodica. La valoarea didactica a acestor studii, ce se vor dovedi folositoare scolii noastre

de astazi, se adauga acea valoare documentara, plina de invataminte, asupra careia se cade sa staruim o

clipa, inainte de a intoarce prima pagina.

Studiile sunt compuse in stilul lucrarilor lui Alard sau ale lui Mazas, in general in maniera si in spiritul

preocuparilor scolii franceze. Paralel cu obiectivul urmarit, se acorda o mare atentie melodicitatii. Ca si

Opus 36 al lui Mazas, studiile poarta titluri, precizand obiectivul sau specialitatea urmarita. Astfel:

respicatulu martelatulu, marele respicatu, legatulu, trioletulu, trilulu, saltatulu, stacatulu, tremolo cu (detaseul mic),

mana stanga, trilulu si respicatulu, tremolo arcusului cu trei note. Din aceste studii doar doua trateaza exclusiv

probleme de tehnica a mainii stangi : si De la prima vedere vom putea observa tremolo cu mana stanga trilul.

insa ca in toate studiile care trateaza problemele mainii drepte apar permanent si insistent dificultati de

schimburi, de intonatie care inlatura limitarea sugerata de titlu.

Titlurile au fost insotite de scurte indicatii me odice, vadind calitatile sale de pedagog. In general, el t

recomanda urmarirea permanenta a supletei incheieturilor mainii pentru reusita tuturor specialitatilor de

mana dreapta, in care fermitatea mainii nu trebuie sa se confunde cu rigiditatea.

Am suprimat indicatiile metronomice, considerandu-le exagerate si nefolositoare. Daca o piesa

muzicala are un puls al ei, pe care interpretul trebuie sa-l descopere si sa se identifice cu el, pentru redarea

fidela a continutului, studiul ofera o mare libertate de alegere a miscarii.

Profesorul va decide – dupa posibilitatile elevului – limitele tempoului. Caracterul de virtuozitate se

degaja din structura acestor studii si va fi urmarit si realizat dupa stadiul de dezvoltare tehnica a elevului.

Pentru acelasi motiv pedagogic, succesiunea studiilor este lasata la alegerea profesorului, dupa necesitatile

momentului si a problemelor urmarite in evolutia elevului. De asemenea nu vom indica nici locul acestor

studii. Ele nu pot fi insa abordate inainte de al lui Mazas, Blumenstengel, sau al lui Dont. Opus 36 Opus 37

Recomandam cu insistenta prezenta permanenta a gamelor si, indeosebi, a exercitiilor tehnice care

concentreaza problemele in timp ce studiile le muzicalizeaza. Aceste studii vor fi insotite deci de Sevcik

Op. 8, Op. 9 Op. 1 si (caietul IV), care asigura stabilitatea intonatiei in pozitii si schimburi, acuratetea

dublelor coarde. Nu am recomandat forme de lucru, intrucat elevul este deprins cu aceste forme inca de la

primele caiete de Kayser si din manualul anului respectiv.

Am revizuit tehnica digitatiei, astazi depasita. Am intrebuintat unele extensii sau pozitii stranse ale

degetelor, pentru a evita platitudinea in executie si a determina facilitarea tehnica.

Consideram ca acest material trebuie introdus in programa analitica a scolilor de muzica, reluandu-si

locul de cinste acordat acum 60 de ani.

In anul 1873, lui Teodor T. Burada au fost recomandate cu caldura spre tiparire de catre Studiile

Flechtenmacher; au vazut lumina tiparului in 1875, si au fost introduse in programa analitica a

conservatoarelor in 1904.

Mai tarziu, intr-o sedinta a Academiei (Analele Academiei Romane, seria II. tom 39, pag. 425,

1916–1919), George Enescu, apreciind "realele merite didactice si muzicale ale lucrarii", propune sa fie

distinsa cu o mentiune. Propunerea a ramas fara urmare. Academia n-a uitat ca Teodor T. Burada,

membru corespondent al ei, aratase o fireasca indiferenta fata de formalismul autoritatii. Astazi, in anul

centenarului invatamantului muzical romanesc, lucrarea si autorul ei capata pretuirea cuvenita.

Ianuarie, 1964 prof.GEORGE MANOLIU

 

 

Anul aparitiei: 2021

Nr. pagini: 44

Cartea "12 studii pentru vioara - Op. 9 ". face parte din categoria carti >> Culegeri si auxiliare scolare - Partituri si carti muzicale - Lucrari pentru vioara a catalogului LibrariaRomana.ro. Cartea este scrisa de catre Burada, Teodor si a fost publicata la Editura GRAFOART (PROMO) Livrare se face din stoc, in 24 ore, din depozitul de carte LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 100 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate si 200 lei pentru livrarea la usa oriunde in tara prin curier. In Bucuresti transportul este gratuit pentru comenzi de minim 100 lei atat pentru livrarea in reteaua de Pachetomate cat si pentru livarea la usa prin curier.
Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti de la editura GRAFOART (PROMO)

Campanie valabila in intervalul 01-01-2024, ora 00:00 - 31-12-2024, ora 23:59, in limita stocului disponibil.

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Album de Studii pentru vioara
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 30,00 Lei  22,50 Lei
Manual de vioara, Volumul I
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 36,00 Lei  30,60 Lei
Manual de vioara, Volumul III
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 32,00 Lei  27,20 Lei
Manual de vioara, Volumul II
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 28,00 Lei  23,80 Lei
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.