Camelia Tamas
Nascuta in 20.04.1970 la Resita, absolventa a Facultatii de Psihologie din cadrul Universitatii Spiru Haret Bucuresti, CAMELIA TAMAS a pasit pentru prima data pe taramul literaturii prin intermediul poeziei. A publicat versuri in reviste locale, a participat la concursuri literare si a obtinut mai multe premii, dar a simtit ca proza ii ofera un spatiu mai amplu de actiune si posibilitatea de a reda pe hartie nu doar stari si sentimente, ci adevarate crampeie de viata si destine marcate de idealuri si lupte interioare.Debuteaza editorial in 1998, cu volumul de proza scurta CASTELANA, Editura Mirton, Timisoara, un manunchi de scrieri cu insertii lirice si onirice, bine primit de critica locala.
Convinsa ca fiecare carte trebuie sa fie o treapta a scarii ce duce spre desavarsirea autorului, abordeaza, in 2005, o scriere complexa, romanul UN FAR LA MARGINEA GANDULUI, in care destine se intersecteaza firesc, conturand povesti de dragoste si mai ales de viata, la care cititorul este chemat sa mediteze, sa inteleaga si, poate, sa simta.
Anul urmator, face dovada vigorii si versatilitatii sale scriitoricesti, in paginile romanului CALENDARUL UNUI CERSETOR, Editura Tim, Resita, in care „infatiseaza credibil, pe un fundal social trasat sugestiv, destinul fracturat, mutilat, decaderea la limita a unui om impins de o viata neiertatoare spre intamplari senzationale si atroce”, dupa cum il prezinta poetul si omul de cultura Nicolae Sarbu.
Dupa o pauza indelungata de pe scena beletristicii, timp in care a colaborat cu reviste de cultura din Resita, Bocsa si Timisoara, revine cu PORTRETE INTERIOARE, un volum cu o scriitura moderna, care pastreaza totusi nealterat stilul prefigurat inca de la primul roman. Si ofera, dupa cum remarca omul de cultura si criticul Gheorghe Jurma, la adresa intregii proze a autoarei, „o puternica senzatie de viata – atribut al scriitorilor autentici – in marginea unui realism de analiza psihologica.”
Desi in munca sa, desfasurata in domeniul medical, nu are tangenta cu literatura, are o relatie speciala cu cartile, pe care le considera „obiecte indispensabile, menite sa ne largeasca orizontul”. Citeste zilnic, carti din toate domeniile, este la curent cu ultimele aparitii editoriale, dar, periodic, se intoarce la clasici, la marea literatura rusa, la titanii literaturii franceze sau la victorieni, cum se intorc mereu calatorii in locuri ce le-au oferit vacante perfecte.