Alina Panait
Interactiunea cu elevii inceputa inca din anul 1992 mi-a imbogatit experienta pedagogica intr-atat de mult incat am simtit nevoia sa astern pe hartie ceea ce chiar eu invatam atunci cand profesorii imi predau. Pe de alta parte, constatand dezorientarea liceeanului in a selecta informatii pertinente care sa il ajute sa raspunda cu succes responsabilitatilor scolare, am decis sa realizez eu insami materiale care sa vina in intampinarea sarcinilor lui de lucru. Intentia mea a fost sa culeg cele mai bune informatii, sa dau cele mai accesibile interpretari textelor literare, sa ordonez materialele realizate si sa le sintetizez in asa fel incat elevul sa-si formeze cateva deprinderi de baza in ceea ce priveste obiectul Literatura romana: sa inteleaga textul, sa-si insuseasca cele mai importante aspecte legate de acesta, sa isi sistematizeze informatia, sa foloseasca el insusi notiuni teoretice intr-un limbaj literar, ajungand mai tarziu sa compuna singur eseul dat la proba scrisa a examenului de bacalaureat.
Cartea mea le formeaza tinerilor opinii legate de literatura, doreste sa cultive interesul pentru obtinerea succesului scolar, sa stimuleze gandirea autonoma, reflexiva si critica si sa ofere raspunsuri clare pentru oricare cerinta de argumentare.
Inchei prin a recomanda calduros aceasta culegere tuturor celor care cauta sa gaseasca explicatii usor de inteles, detaliere si sistematizare, limbaj accesibil, ordonare si sinteza, cu alte cuvinte, profesionalismul unui profesor.